Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird en bijlages toevoegen.  (gelezen 1651 keer)

Offline aartje

• Lid
Thunderbird en bijlages toevoegen.
« Gepost op: 2022/07/02, 09:05:36 »
Als ik een mail wil versturen naar iemand en daar een bijlage aan wil toevoegen kan dat
door in je toe te sturen bericht het woord "bijlage" te gebruiken. Onder aan je scherm
komt dan een (gele) regel tevoorschijn waarmee je bijlages kan toevoegen.
Dat vind ik, persoonlijk, eigenlijk een stomme manier. Ik googlede op "thunderbird"
en "bijlages" en vond dat er een knop "bijlage" moest zijn. Bij mij is die er niet.
Ik heb me rotgezocht naar die knop en kwam er uiteindelijk achter dat je het met
het "pulldown" driehoekje naast "Koppelen" rechtsboven kon bewerkstelligen.
Reuze onduidelijk vind ik....

Is er iets bij mij bij de instellingen niet goed of is dat altijd al zo ?
Mijn thunderbird-versie is 91.9.1
« Laatst bewerkt op: 2022/07/02, 09:08:34 door aartje »

Offline rico70

• Lid
Re: Thunderbird en bijlages toevoegen.
« Reactie #1 Gepost op: 2022/07/02, 09:12:28 »
Die knop voor bijlage staat bij mij rechtsbovenaan.

Offline aartje

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2022/07/02, 09:14:00 »
Die knop voor bijlage staat bij mij rechtsbovenaan.
En staat daar ook "Bijlage" bij of (zoals bij mij) "Koppelen" ?

Offline HWE64

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2022/07/02, 10:03:31 »
@aartje, voor ongeveer een jaar geleden heette de knop "Bijlage" en nu "Koppelen". Volgens mij kun je dat niet veranderen als je "bijlage"in de tekst zet dan krijg je de gele balk te zien > Datzelfde geldt ook als je meer adressen invult "Aan" dan komt er ook een gele balk en die waarschuwt dat anderen de adressen kunnen zien en stelt BCC voor. Dat was in het verleden ook niet.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 22.1 Xfce (Dell desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce(Clevo laptop) 3] LM 22.1 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 22.1 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline aartje

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2022/07/02, 10:16:47 »
@aartje, voor ongeveer een jaar geleden heette de knop "Bijlage" en nu "Koppelen". Volgens mij kun je dat niet veranderen als je "bijlage"in de tekst zet dan krijg je de gele balk te zien > Datzelfde geldt ook als je meer adressen invult "Aan" dan komt er ook een gele balk en die waarschuwt dat anderen de adressen kunnen zien en stelt BCC voor. Dat was in het verleden ook niet.
Ja, dat gaf ik ook aan, dat van die gele balk. Ik vind het alleen niet logisch en onhandig. "Koppelen" vind ik in het Nederlands niet hetzelfde als "Bijlage".
Naar mijn mening had er dus beter "Bijlage toevoegen" kunnen staan of zo. Ik vraag me af of het door de vertaling van "Attachment" komt, dat kan
volgens mij zowel "koppeling" als "bijlage" betekenen, maar ik ben geen taalkundige...

Offline HWE64

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2022/07/02, 11:21:42 »
@aartje, klopt daadwerkelijk want "Attachment"vertaalt met Deepl. transl. betekend "Bijlage".
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 22.1 Xfce (Dell desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce(Clevo laptop) 3] LM 22.1 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 22.1 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline nieuwbie

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2022/07/05, 17:58:44 »
Ik heb me rotgezocht naar die knop en kwam er uiteindelijk achter dat je het met
het "pulldown" driehoekje naast "Koppelen" rechtsboven kon bewerkstelligen.
Reuze onduidelijk vind ik....

Het is blijkbaar 'koppelen' omdat je behalve bijlages ook bijv. een link naar een webpagina kan invoegen. Beetje onduidelijk ja. Maar je hoeft niet op het driehoekje te klikken, op 'koppelen' klikken gaat net zo goed.

En het paperclipsymbool naast 'koppelen' betekent voor mij al bijlage, dus ik vind het geen probleem.
Clevo CJ70CU i7 16GB Ubuntu Unity 22.04; HP Compaq Presario CQ57 i3 4 GB Ubuntu Unity 20.04; HP Elitebook 6930p Core2 Duo 2GB Mint Cinnamon 20; HP 6830s Core2 Duo Xubuntu 20.04; HP nc6120 Pentium M 2GB MX-21