Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: openshot  (gelezen 725 keer)

Offline baptist

• Lid
openshot
« Gepost op: 2022/06/20, 11:57:34 »
ik wil Openshot Video Editor applicatie. De versie 2.6.1. moet je downloaden van de website want het staat niet in het Ubuntu software overzicht.
Dan heb ik een bestand: Openshot......   .AppImage maar hoe krijg ik dat op de juiste  plaats zodat ik die toepassing kan opstarten ??
( dat is overigens niet alleen voor Openshot. Dat probleem heb ik ook wel met andere software.   Staat dat ergens in een handleiding hoe je dat moet doen ?)

Offline vanadium

• Lid
Re: openshot
« Reactie #1 Gepost op: 2022/06/20, 15:05:22 »
Je hebt een .Appimage gedownload. Dat is een bestand dat rechtstreeks uitvoerbaar is, eender waar het bestand zich bevindt.

Plaats het bestand "ergens". Je kan bijvoorbeeld een folder "Software" aanmaken in je home directory, en daar die .appimages in plaatsen.

Dan moet je het bestand "uitvoerbaar" maken:  rechts-klik, eigenschappen, dan tabblad "rechten".

Het programma kan dan uitgevoerd worden door de padnaam van het bestand in te tikken in de terminal:
~/Software/<bestandsnaam>.appimage

Appimages gaan doorgaans géén icoon installeren in het menu. Dat moet je zelf doen als je liever het programma via een icoon opstart.

Offline baptist

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2022/06/20, 19:45:50 »
 werkt perfect ook inclusief icon. bedankt

« Reactie #3 Gepost op: 2022/06/20, 20:07:22 »
Lang met openshot gewerkt, en nog weleens. Leuk programma.
Maar ooit heb ik hier KdenLive geadviseerd gekregen. En ik kan je vertellen, dat is toch een net iets professioneler pakket. Als je wat serieuzer aan de gang wilt met toch net wat mooiere resultaten kan ik je die ook (voortaan) aanraden.

Zit ook in Softwarecentre (NL versie). Of als app-image downloaden.
https://kdenlive.org/en/
klik voor groot
« Laatst bewerkt op: 2022/06/20, 20:08:55 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

« Reactie #4 Gepost op: 2022/06/20, 22:06:03 »
In het softwarewinkeltje
Xubuntu 24.04 LTS