Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox en geen herkenning backup schijf  (gelezen 744 keer)

Firefox en geen herkenning backup schijf
« Gepost op: 2022/05/16, 15:16:22 »

Hoi allemaal,

Heb weer eens verschillende problemen met mijn xubuntu 20.04. Het eerste begon kort voor het 100ste verjaardagje van Starpage-internet. Hebben nu bovenaan de site een banner over ene mastodon open source site. Ineens constant crashen van Firefox. Ik had nauwelijks de gelegenheid om hier iets te plaatsten omdat ff dan al weer down was. Ja, ik heb twee add-ons en die hebben altijd prima gewerkt. Eén is de Ublock de ander een blokker voor mining. Heb uiteraard in veilige modus geprobeerd, maar het crashen blijft. Vandaag maar een de Web-browser er bij gezet en die vliegt probleemloos, ook met startpage. Geen idee wat er gaande is. Ik verdenk dus dat mastodon..?

Dan heb ik gisteren weer eens getracht om een back-up te maken van mijn Timeshift-backup data van ± 22 GB. Ik moet dan steeds wel eerst sudo thunar doen om root te krijgen. Want anders kopieert hij niets van het systeem-deel in de data. Om één of andere reden begint alles goed met kopiëren. Dan keilt de snelheid naar beneden tot bijna niets meer. M.a.w.; meer dan 500 uur download tijd….! Op een gegeven moment kan ik dan ook niets meer met de muis activeren of wel annuleren. De muis heeft dan geen contact meer met de pc. Ik kreeg gister weer een beetje hoop toen alles weer iets sneller ging. En dacht, okay dan, als het dan wellicht nog maar 50 uur zal duren ga dan maar. Helaas gebeurde gisteren dus precies wat ik altijd vrees. Precies in dit proces….,een grote stroomstoring op het electriciteis-net. Gevolg, automatisch harde restart…! Nu wilde ik eens zien wat er precies tot zover op mijn 2 TB losse hd was gekopieerd. Echter, nu ziet de pc wel dat ik hem er in prik, met dus zijn bekende icoon van 2 TB, maar de pc kan hem nu niet meer herkennen of aankoppelen. Ook niet als ik het systeem als sudo thunar heb open staan. Zie pic.Dan krijg ik dit in de terminal venster:

thunar-volman: Niet-ondersteund type USB-apparaat 'usb'.
thunar-volman: Niet-ondersteund type USB-apparaat 'uas'.
thunar-volman: Onbekend type blokapparaat 'disk'.

Ik hoop nu niet dat mij mooie en kostbare 2 TB schijf naar de filistijnen is. Iemand die wat licht kan laten schijnen op deze items? Alvast dank.

Goese Duikertje

Offline HWE64

• Lid
Re: Firefox en geen herkenning backup schijf
« Reactie #1 Gepost op: 2022/05/16, 15:36:49 »
Ik weet niet of ik bij het rechte eind heb maar ik heb zoiets gehad met een usb stick. Uiteindelijk heb ik de usb geformatteerd met Schijven en een indeling gemaakt en ik kon de usb weer aankoppelen en dus gebruiken. Over Timesift kan ik niets zeggen want ik gebruik hoofdzakelijk LM 20.3 Xfce en daar zit standaard Timeshift in.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 22.1 Xfce (Dell desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce(Clevo laptop) 3] LM 22.1 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 22.1 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

« Reactie #2 Gepost op: 2022/05/22, 16:20:16 »
Hoi HWE64 en iedereen die er wat aan heeft,
Ik ben nú pas in staat om te reageren....! Nadat ik de hele bijbel van firefox voor de zoveelste keer heb doorlopen om die klere-site aan het werk te krijgen, ben ik inmiddels overgestapt naar een echte verademing; de browser WEB. Alles werk perfect! Elke stream, video en wat ik maar wil. Niet één hick-up. En bij dat 100 jarige firefox alleen maar ellende. Om compleet gek van te worden.Constant crashen en ga maar ergens in cyberspace uitzoeken dat het het dus NIET aan mijn pc ligt !!!!! Goed, ff is voor mij een verleden tijd!

Daarnaast had ik dat probleem met die usb-hd die vanwege een stroomstoring niet meer weer herkent in linux..! Deze toen maar eens aangezet op mijn oude partitie met WinXp en heel simpel zelf laten checken op fouten. Keuri gedaan en alles werkt weer. Inclusief op linux. Zo, ik dacht dat dit alles wellicht ook anderen kan helpen. Wat mij betreft; vergeet ff....!! Groetjes,
Goese Duikertje.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2022/05/22, 17:21:02 »
Geen idee wat U bedoeld met Browser WEB ?
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline rico70

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2022/05/22, 17:38:50 »
Volgens mij is dat de Gnome browser

Offline EvC

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2022/05/22, 17:54:12 »
Web staat ook wel bekend onder zijn codenaam Epiphany.
Lenovo Thinkbook 13x  G4 :   Ubuntu Cinnamon 25.04  +  GNOME Boxes

Offline Tom

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2022/05/22, 18:23:41 »
Epiphany = Inderdaad de Gnome web browser ,bedankt voor het antwoord .
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.