Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: autologout uitschakelen  (gelezen 671 keer)

Offline Pittertje

• Lid
autologout uitschakelen
« Gepost op: 2022/04/18, 15:29:55 »
Hi there, ik heb mijn pc alvast naar de nieuwste versie gebracht, Xubuntu 22.04. Nu zit ik met het probleem dat als ik een tijdje niets doe met mijn PC dat ik uitgelogd wordt. Erg veilig maar ik ben alleen.....
Waar kan ik het uitschakelen?

Thx Pit

Re: autologout uitschakelen
« Reactie #1 Gepost op: 2022/04/18, 15:45:54 »
Zie bijlage.
Misschien de settings van de schermbeveiliging eens doorlopen. Alles op uit zetten en dan bij de automatisch startende toepassingen de schermbeveiliging uitvinken.

Ook de energie-instellingen even doorlopen. (Klikken op je accu-icoon in de taakbalk en dan klikken op settings.) Er zijn voor accu en lichtnet verschillende instelmogelijkheden.
« Laatst bewerkt op: 2022/04/18, 15:49:35 door Ronaldus »

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2022/04/18, 17:37:49 »
Je bent dan niet "uitgelogd", maar je scherm is wel vergrendeld, en je moet je paswoord ingeven om te ontgrendelen. Op dat dialoogje "Schermbeveiliging" het vinkje "Vergrendelingsscherm inschakelen" uitzetten zoals Ronaldus heeft getoond, zou het al moeten doen.

Offline Pittertje

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2022/04/18, 18:57:19 »
Klopt mannen, bedankt.

Het werkt, ik ben inderdaad van de schermvergrendeling af. Ik weet dat het geen uitloggen is, alle opgestarte programma's werken allemaal nog na terug keren op mijn bureaublad.

Thx, Pit

ps. dit soort geneuzel gaat wel toenemen in de ubuntu familie. Wellicht weer terug naar mijn oude liefde, Slackware.