Zoals Partyrabbit al schreef, is een verloopkabeltje goedkoop. Wil je helemaal goedkoop voor zo'n kabeltje : duik de kringloop in en neem er direct wat meer mee.
Prima tip. Loop ik ook nogal eens binnen.
Voor wat betreft de audioweergave kan ik me geheel bij Partyrabbit aansluiten. Hier loopt alle audio in alle kamers enkel via kwalitatief hoogwaardige geluidsinstallaties waarvan enkele (door een professional gereviseerde) versterkers/receivers uit de jaren '70 stammen! Een fantastisch geluid en bloedmooi om naar te kijken( vind ik persoonlijk
)! (Offtopic : https://youtu.be/vb2BTZhE2Uo).
Er gaat niets boven ouderwetse transistorversterkers waar alle hedendaagse zwakke ic-traps (die bij het minste geringste door branden) niet aan kunnen tippen.
En een analoog koperen kabeltje heeft een oneindige bitrate, waar geen usb, firewire of wat digitaals dan ook tegenop kan.
En zonder goede speakers kan de weergave ook nooit goed zijn.
Ik kan smakelijk genieten van mensen met een hedendaags 15w torentje met 35w speakers (max, niet effectief), die zich uiterst gepassioneerd eindeloos verdiepen in en zich zorgen maken over "de perfectste aansluiting, liefst met gouden connectors want het beste, voor het beste geluid".

Surround? Met een paar (of twee) goede speakers (inderdaad!) is er goed geluid in elke kier overal in je kamer.
Daarom vroeg ik ook naar het doel. Want dat bepaald veel.
Ps: veelgehoord misverstand

Vermogen, wattage, van versterker en speakers, zorgt
niet dat het "harder kan".
Het zorgt ervoor dat het geluid beter/zuiverder weergegeven wordt!
Als je van 50 watt (werkelijk vermogen) naar 100 watt gaat win je geloof ik (uit mijn hoofd)
slechts 3dB. Op 80/90dB is dat verschil amper tot niet hoorbaar.
Maar bijvoorbeeld een breed klassiek concert op 25 watt bij 50/60dB geeft lang niet alle pracht van alle geluiden weer, en dat vaak vervormd. En bij 80/90dB moet je opletten dat je de boel niet opblaast