Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draaiend scherm op Dell Latitude 5480 laptop na installatie Ubuntu 20.04  (gelezen 666 keer)

Offline Nike

• Lid
Goedenavond,

Ik heb vandaag Ubuntu 20.04 geïnstalleerd op mijn Dell Latitude 5480 laptop en nu valt het mij op dat als ik de laptop scheef houd het beeld 90 graden draait. Ik heb het hele instellingenmenu nagelopen, maar ik kan nergens iets vinden waarmee ik het beeld vast kan zetten. Ik vermoed dat dit vast wel ergens ingesteld kan worden, misschien is er iemand die dit probleem al eerder ondervonden heeft.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Hartelijke groet,
Nico

Offline Nike

• Lid
Re: Draaiend scherm op Dell Latitude 5480 laptop na installatie Ubuntu 20.04
« Reactie #1 Gepost op: 2022/02/20, 20:57:18 »
Goedenavond,

Ik heb vandaag Ubuntu 20.04 geïnstalleerd op mijn Dell Latitude 5480 laptop en nu valt het mij op dat als ik de laptop scheef houd het beeld 90 graden draait. Ik heb het hele instellingenmenu nagelopen, maar ik kan nergens iets vinden waarmee ik het beeld vast kan zetten. Ik vermoed dat dit vast wel ergens ingesteld kan worden, misschien is er iemand die dit probleem al eerder ondervonden heeft.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Hartelijke groet,
Nico

Ik had wat beter op het forum moeten zoeken zie ik, ik heb de oplossing inmiddels gevonden, bedankt Wowo :)
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=104506.0