Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met verschillende kernel updates  (gelezen 582 keer)

Offline Gamer

• Lid
Problemen met verschillende kernel updates
« Gepost op: 2022/02/21, 22:24:41 »
Ik heb/had problemen met de laptop van mijn moeder. Na elke kernel update start de laptop 1 keer normaal op. Maar daarna nooit meer. Na het inloggen start de laptop wel verder door, maar gaat het beeld zwart en flikkert af en toe.
Nu is er hier nog iemand die het zelfde probleem heeft. zit topic: https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=109940.msg1065711#msg1065711

Nu heb ik ook de volgende code uigevoerd
sudo apt install linux-oem-20.04d

Hierdoor is nu de linux 5.10.0-1057-oem kernel geinstalleerd.
En nu zijn de problemen van het niet meer willen uitschakelen en het goed opstarten van de laptop bijna opgelost.

Omdat alle andere kernel versies die geinstalleerd zijn niet goed werken. Heb ik deze allemaal op de zelfde mannier verwijderd. Echter blijft een van de verwijderde kernel versies in het grub menu staan. De rest is er wel uit. En dat zorgt dan weer voor een ander probleem.

Hoe kan ik deze nu handmatig verwijderen.

En hoe komt het, dat ik al diverse computers vanaf het zelfde image heb geinstalleerd.
Ubuntu 20.04 met als begin kernel versie 5.4.0-xx Deze op mijn eigen komputers nog steeds op kernel versie 5.4.0.xx staan. En de laptop van mijn moerder nu op kernel versie 5.13.0-30 en nu zelf na aanpassingen wil updaten naar 5.14.0-xx-oem
Zo als ik het even terug kan gaan zijn de problemen begonnen met kernel versie 5.11.0-xx

Hoe kan in nu voorkomen dat ik straks weer met de zelfde problemen zit.

Ik gebruik zelf ubuntu al vanaf 2008. En de kernel versies, bleven bij mij altijd de eerste drie cijfers hetzelfde.