Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Apple keyboard niet herkend  (gelezen 756 keer)

Apple keyboard niet herkend
« Gepost op: 2022/01/03, 14:22:00 »
Op mijn main system (desktop met Xubuntu 20.04) werk ik al heel lang probleemloos met een bedraad Apple keyboard. Inpluggen en werken.

Exact hetzelfde bedrade Apple keyboard sluit ik net aan op een laptop met ook Xubuntu 20.04, maar het wordt niet herkend ???.

Wanneer ik lsusb doe zie ik het keyboard niet in de lijst staan hetgeen wel het geval is bij mijn main system.
Heb ook al andere usb-poorten gebruikt, usb-hub tijdelijk verwijderd en ben inmiddels al een uurtje aan het zoeken op internet naar een oplossing maar tot op heden krijg ik het niet aan de praat.

Wat me wel direct opviel was dat het ledje van de caps-lock toets continu brandt..Krijg ik niet uitgeschakeld. Bij mijn main system is dit niet het geval. Met de FN toets icm functietoetsen het nodige geprobeerd maar ook hier weer geen resultaat.
Zal wel iets lulligs zijn, maar ik zie het zo gauw niet.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is? Thx!

PS : heb het keyboard even aan mijn main system gehangen, maar ook hier precies hetzelfde euvel als bij aansluiting op de laptop. Vreemd...

Wat later ... PS 2 : Goed werkende keyboard aan laptop gehangen ... werkt direct! Ik begin sterk te denken dat het keyboard defect is  >:(.
« Laatst bewerkt op: 2022/01/03, 15:12:42 door kfboerne »
Een boek doet het altijd...