Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: visualboy advance  (gelezen 891 keer)

visualboy advance
« Gepost op: 2007/05/27, 17:11:21 »
Ik vond in de synaptic het programma VisualBoy Advance, een gameboy voor op de pc.
Ik gebruikte dit reeds toen er nog Windows op men laptop stond.
Ik had het via de synaptic geïnstaleerd, maar ik vind het nergens terug... Hoe kan ik hem openen of werkt dit programma niet goed en moet je het via ergens anders installeren?

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
visualboy advance
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/27, 17:24:51 »
het programma "vba" is een consoleprogramma maar een Gtk grafische interface is beschikbaar via het "gvba" commando..

Dus je kan het gvba commando installeren in je GNOME of KDE menu als je wil...

ik heb wel gemerkt dat er een audio sync probleem is (bij mij althans) in visual boy advance op linux..

Mednafen daarentegen is een volledig emulatorpakket dat allerlei emulators embed, waaronder een game boy advance emulator die is gebaseerd op Visual boy advance, maar die beter is uitgewerkt om goed te draaien onder linux. De versie in synaptic is wel een beetje oud, maar nieuw genoeg om GBA games perfect te draaien -- nadeel: geen grafisch frontend, maar je kan wel een soort in-game menu oproepen waarmee je enkele dingen kunt aanpassen..
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

visualboy advance
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/27, 17:46:01 »
Als je in Add/remove 'VBA Express' installeert krijg je VisualboyAdvance, mét Front-end.
Hij komt dan mooi in het menu bij games te staan.