Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installeren nieuwe iconen  (gelezen 1544 keer)

linuxliefhebber

  • Gast
Installeren nieuwe iconen
« Gepost op: 2007/05/20, 22:37:53 »
Vandaag nieuwe iconen gedownload. Volgens een Xfce-wiki zou ik deze download moeten uitpakken in home/usr/share/ikon. Grafisch krijg ik dit niet voor elkaar omdat ik daarvoor geen rechten heb. Hoe kan ik in de terminal een pakket ergens uitpakken? Welke commando heb ik daarvoor nodig?

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Installeren nieuwe iconen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/21, 18:42:00 »
Het kan gewoon bijna helemaal grafisch (d8 ik)
sudo thunar
nu heb je de volledige rechten
en uitpakken moet niet in home/usr/share/ikon
maar in /usr/share/ikon (of is het "icon")
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

linuxliefhebber

  • Gast
Installeren nieuwe iconen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/21, 19:46:59 »
Bedankt Ronnie. Het is inderdaad op jouw manier gelukt. Maar nu het volgende probleem. Dit moet ik volgens Xfce-wiki doen om de iconen te kunnen installeren:

Icon theme

    *
      Extract the theme in ~/.icons.
    *
      Optional: Run gtk-update-icon-cache -f -t ~/.icons/. To create an icon cache 1).
    *
      If the theme contains scalable icons (~/.icons//scalable) make sure you have librsvg 2) installed.
    *
      Select the theme in the User Interface Settings (2nd tab).

When you have icon theme problems, it’s also recommended to install the hicolor-icon-theme package.
 
Nu klopt het dat de iconen uitgepakt moeten worden in usr/share/icons. Ik maakte inderdaad een klein foutje door er home/ voor te zetten. Nu voer ik het commando uit zoals het bij optional staat (hierboven), maar ik krijg de melding "no such file or directory", terwijl ik toch braaf die iconen uitgepakt heb in de map "icons" Daar staat namelijk de map met de naam "noia", die nieuwe iconenthema. Wat moet ik nu doen?

linuxliefhebber

  • Gast
Installeren nieuwe iconen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/21, 19:50:41 »
Oh, nog even voor de duidelijkheid, ik voer de volgende commando in:

gtk-update-icon-cache -f -t ~/usr/share/icons/noia

Gevolgd door: No such file or directory

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Installeren nieuwe iconen
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/21, 22:33:18 »
Citaat van: linuxliefhebber
Bedankt Ronnie. Het is inderdaad op jouw manier gelukt. Maar nu het volgende probleem. Dit moet ik volgens Xfce-wiki doen om de iconen te kunnen installeren:

Icon theme

    *
      Extract the theme in ~/.icons.
    *
      Optional: Run gtk-update-icon-cache -f -t ~/.icons/. To create an icon cache 1).
    *
      If the theme contains scalable icons (~/.icons//scalable) make sure you have librsvg 2) installed.
    *
      Select the theme in the User Interface Settings (2nd tab).

When you have icon theme problems, it’s also recommended to install the hicolor-icon-theme package.
 
Nu klopt het dat de iconen uitgepakt moeten worden in usr/share/icons. Ik maakte inderdaad een klein foutje door er home/ voor te zetten. Nu voer ik het commando uit zoals het bij optional staat (hierboven), maar ik krijg de melding "no such file or directory", terwijl ik toch braaf die iconen uitgepakt heb in de map "icons" Daar staat namelijk de map met de naam "noia", die nieuwe iconenthema. Wat moet ik nu doen?
De iconen moeten dus toch niet in /usr/share/icons komen maar in
~/.icons (= home/[yourname]/.icons) en daar heb je geen rootrechten (sudo) voor nodig. voer dan deze code in:
gtk-update-icon-cache -f -t ~/.icons/
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Installeren nieuwe iconen
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/22, 21:27:57 »
Als je in ~/.icons uitpakt kan je de code ingeven, als je via /usr/share/icon dan niet. Dit komt op hetzelfde neer.

bart_ellebaut

  • Gast
Installeren nieuwe iconen
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/23, 17:57:23 »
als ik sudo thunar typ, dan krijg ik dat thunar niet bestaat.
hoe kan ik dan volledige permissie krijgen om in alle mappen te zitten?
thx

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Installeren nieuwe iconen
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/23, 20:22:22 »
Citaat van: bart_ellebaut
als ik sudo thunar typ, dan krijg ik dat thunar niet bestaat.
hoe kan ik dan volledige permissie krijgen om in alle mappen te zitten?
thx
gebruikt je wel xubunu? als je ubuntu gebruikt, thunar door nautilus vervangen
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

linuxliefhebber

  • Gast
Installeren nieuwe iconen
« Reactie #8 Gepost op: 2007/05/24, 10:30:18 »
Ik blijf lastig doen, maar het werkt namelijk nog niet. Ik heb het volgend iconenthema gedownload: 29865-xfce-extra-icons.tar.bz2, Vervolgens het commando  om dit  thema te plaatsen in  home/eigennaam/.icons.  Dit lukt ook nog wel.  Vervolgens het commando:  gtk-update-icon-cache -f -t ~/.icons/thema_naam.  Dit doet  hij vervolgens niet. Ik krijg de melding:  Failed to write cache file: No such file or directory. Nu vraag ik mij af, welke naam moet ik invoeren voor het thema? Is dat, xfce-extra.icons, of alleen xfce-extra, etc.

Dus, het uitpakken gaat goed, kan alleen daarna die map niet vinden, maar goed, het is wel gelukt. Vervolgens kan hij de map of directory niet vinden. Wat doe ik nu fout?

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Installeren nieuwe iconen
« Reactie #9 Gepost op: 2007/05/24, 19:13:36 »
geef eens de uitvoer van
ls -l .icons
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

linuxliefhebber

  • Gast
Installeren nieuwe iconen
« Reactie #10 Gepost op: 2007/05/24, 20:27:07 »
ls -l .icons: Bestand of map bestaat niet
 
Dit is het enige wat ik krijg te zien.

Is dit het juiste commando: ls -l .icons

Of moet het zijn: ls -/.icons

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Installeren nieuwe iconen
« Reactie #11 Gepost op: 2007/05/25, 19:19:12 »
ronnie@Laptop:~$ls -l .icons
totaal 4
drwxr-xr-x 7 ronnie ronnie 4096 2007-04-01 02:33 Tango

ls -l .icons klopt gewoon
je kunt ook ls -l ~/.icons proberen

geef dan eens de uitvoer van ls -a
weet je wel zeker dat je in je ~ map zit, dat zie je hier: @:~$
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal