Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: /etc/resolv.conf" E166: Can't open linked file for writing  (gelezen 1461 keer)

Offline OmegaX_nl

• Lid
/etc/resolv.conf" E166: Can't open linked file for writing
« Gepost op: 2021/05/23, 09:35:13 »
Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand me in de goede richting kan wijzen. Ik heb een Ubuntu-server (Ubuntu 18.04.3 LTS) met homeassistant in docker. Alles werkte goed voor meer dan een jaar, maar nu, wanneer ik een pakket wil updaten, staat er;

Internal Server Error ("Get https://registry-1.docker.io/v2/: dial tcp: lookup registry-1.docker.io on [::1]:53: read udp [::1]:40038->[::1]:53: read: connection refused")
Zoals ik heb begrepen door op internet te zoeken, kan dit een DNS-fout zijn, dus de suggestie was om resolv.conf te bewerken met "nameserver 8.8.8.8 en nameserver 8.8.4.4". Maar als ik probeer het bestand te schrijven, krijg ik deze fout in VI:

/etc/resolv.conf" E166: Can't open linked file for writing
Kan iemand mij helpen?

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: /etc/resolv.conf" E166: Can't open linked file for writing
« Reactie #1 Gepost op: 2021/05/23, 10:35:25 »
Doe je het wel als super-user (root)?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline OmegaX_nl

• Lid
Re: /etc/resolv.conf" E166: Can't open linked file for writing
« Reactie #2 Gepost op: 2021/05/23, 10:47:11 »
Je bedoelt met sudo vi etc jazeker

(ik moet nu met gezin naar buiten... dus antwoorden zal even duren)