Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Een commando om de tijd in te stellen van een bestand op een remote SFTP-server.  (gelezen 4596 keer)

Offline hansvl

• Lid
Op een Ubuntu 18 system staat OpenSSH_7.6p1 Ubuntu-4ubuntu0.3, OpenSSL 1.0.2n  7 Dec 2017

In de logging van de remote SFTP-server staan messages met commando's als:
  open "/input/address.zip" flags WRITE,CREATE,TRUNCATE mode 0666
  close "/input/address.zip" bytes read 0 written 1806322
  set "/input/address.zip" owner 1143 group 1001
  set "/input/address.zip" mode 0666

Ik weet welke commando's in de SFTP-client deze logging in van de SFTP-server veroorzaakt.

In de logging van de SFTP-server is ik echter ook het onderstaande commando:
   set "/input/address.zip" modtime 20210328-16:28:04

In de SFTP-client vindt ik echter geen commando om de tijd van een bestand op de remote SFTP-server in te stellen.
Welk commando in de SFTP-client veroorzaakt een tijds instelling van een bestand op de remote SFTP-server en bij behorende message
in de logfile van de remote SFTP-server? 

Offline vanadium

• Lid
In sftp kan je bij de commando's de optie -p meegeven: dan wordt de originele tijdsstempel van het bestand bewaard. Standaard wordt de tijdsstempel bijgewerkt zoals uit je log blijkt. Is dat wat je bedoelt?

Offline hansvl

• Lid
Inderdaad met "sftp> put -p address.zip" wordt een message met 'set "/input/address.txt" modtime 20210203-09:59:02" in de logfile sftp.log geschreven en is de datum+time van de ge-uploade file gelijk aan de datum+tijd van de originele file.

Vanadium jij ben vaak degene die snel het juiste antwoord geeft.
Bedankt en mij complimenten daarvoor.

Offline vanadium

• Lid
Vanadium jij ben vaak degene die snel het juiste antwoord geeft.
Bedankt en mij complimenten daarvoor.
Graag gedaan.  :) Vraag was me in het begin niet heel duidelijk, maar ik zat toch juist.