Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gnome wifi manager?  (gelezen 916 keer)

Offline sampi123

• Lid
gnome wifi manager?
« Gepost op: 2007/05/21, 22:04:43 »
hoi

Ik had een tijdje geleden rechts boven een icoontje waar ik mijn netwerk mee kon instellen.
Ik kon zeggen naar welke AP ik wilde connecteren

Het jammer van de zaak is dat ik die icoon nu niet meer heb, en ik vind hem niet meer in "add to pannel"
het enige wat ik nog zie staan in "add to pannel" is "network monitor"
maar hier zie ik niet meer de AP die in de lucht zijn.

Vroeger had ik ook recht boven icoontje met programmas die nog op de achtergrond openstonden
zoals amork en gaim, dat is nu ook weg ik heb in die "add to pannel" "windows selector" gevonden
maar die doet het niet helemaal, hij laat enkel maar 1 icoon zien met het programma dat op de voorgrond draait.

iemand een idee hoe ik die 2 iconen kan terug krijgen, die wifi zou heel tof zijn moest die er terug staan;-)

Offline Rulus

• Lid
gnome wifi manager?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/22, 08:29:51 »
Voor de eerste vraag: probeer eens 'sudo NetworkManager' in de terminal
Voor de tweede vraag: Add to panel > Notification area

Offline vanadium

• Lid
gnome wifi manager?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/22, 10:18:57 »
Ik vrees dat sudo NetworkManager niet te goed zal lukken. Evenwel is het icoontje dat je zoekt dat van Network Manager.

Wat we eerst gaan testen, is of je wel degelijk een Notification area hebt in één van je Panels. Het betreffende icoon leeft namelijk in de Notification area, en als die er niet is, is er ook geen icoon. Voeg er één toe om te zien of je het icoon te zien krijgt: Add to panel, Utilities, notification area.

Wellicht zal dat de oplossing is, maar indien niet, dan gaan we verder op het advies van Rulus. Probeer eens

sudo nm-applet --sm-disable

Als je dan je icoontje ziet, dan wordt bij jou om één of andere reden Network Manager niet meer automatisch opgestart. Om dat te "fixen"

System - Preferences - Sessions

Misschien (=wellicht) staat Network Manager nog in de lijst en moet je hem gewoon aanvinken. Anders voeg je hem toe met de New button: name: Network Manager; Command: nm-applet --sm-disable

Offline sampi123

• Lid
gnome wifi manager?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/23, 10:13:35 »
Alles blijkt nu terug op zijn pootjes te kopen

Met notificatioin area toe te voegen an mijn panel krijg ik nu terug het overzicht

sudo nm-applet zorgde ervoor dat ik terug dat icoontje kreeg om mijn wifi netwerk te beheren