Hoi Allemaal! Er was eens een windows mplayer waar je simpel even een audio-file kon rippen en verwisselen met iets anders, klaar. Ben vandaag eens met Kdenlive aan de gang gegaan om , dacht ik, een heel simpel klusje te doen. Ik heb een video-bestandje van 14,5 minuut maar met verschrikkelijk lelijke muziek erbij. Ik wil dus graag dat audio-bestand verwijderen en er een ander, wat leukere muziek voor in de plaats zetten.
Kleine maar wel intense zijdelingse opmerking voor dit programma Kdenlive.., het zou eens een heeeeeel stuk duidelijker moeten worden aangegeven dat áls je dus ook maar iets wil kunnen doen met een op de tijdslijn geplaatste video/ audio, je er met de rechter muisknop op moet klikken om dan in het te verschijnen menu te kiezen voor groeps-deling( OID) opheffen. Want dán wordt inderdaad de video van audio losgekoppeld en pas dán kun je er wat gaan doen.......! Koste me weer een dag van studeren....!! Zelfs in de hulp en de verschillende web-items wordt dat niet direct simpel aangegeven. Dus studeren,studeren en studeren!
Maar goed, uiteindelijk kon ik zo dus dat foute audio bestand verwijderen en er een ander voor in de plaats zetten.Mooi...zou je denken....! Mijn ervaring, maar wellicht ben ik dus helemaal fout.., is dat nadat ik op renderen heb geklikt, Kdenlive vervolgens ruim 2,5 UUR nodig schijnt te hebben om dit stukje van 14,5 minuut klaar te breien tot één geheel.............

Dus los van de electriciteitskosten, kan ik ook mijn PC al die tijd niet gebruiken. Gezien het zware werk ofwel dat er mogelijk iets mis gaat. Ben ik nou helemaal fout??? Bestaat er nou niet een heel simpele oplossing om dit simpel klusje voor elkaar te krijgen? Zoals vroeger met windows? Helaas kan mijn oude winxp pc niet goed meer overweg met mpeg4 enz. Hoop dat iemand me een goede tip kan geven.Alvast dank.