Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wees zuinig op oude HP printers  (gelezen 7570 keer)

Re: Wees zuinig op oude HP printers
« Reactie #25 Gepost op: 2020/12/02, 09:22:48 »
Haal jullie rekenmachientje boven :

https://www.printabout.nl/toners/hp/1133784-hp-17a-cf217a-toner-zwart/

https://www.123inkt.be/HP-17A-CF217A-toner-zwart-origineel-CF217A-i39082-t166169.html

rekende de prijs per print eens uit 
vergelijk de merken onderlingen
zet dit naast wat U jaarlijks afprint

economie de bout de chandelles ? … het sop van de kolen waard ?

gaat dit uw printer merkkeuze  bepalen ?

Ik weet niet goed wat je bedoelt, de prijs per print of de aanschafprijs van de printer,
bij de keuze van mijn Oki printer heb ik om een duurdere printer te kopen, die per print goedkoper is.
Aanschaf is eenmaal, printkosten blijven terugkomen.

Overigens zou ik uitkijken met niet originele cartridges of toners, in de praktijk blijkt het nog wel eens tegen te vallen, lees ik in  reviews.
Lenovo Thinkpad 530 Edge dualboot win7/Ubuntu 16.04 LTS
Desktop win7, wacht op dualboot met Linux mint

« Reactie #26 Gepost op: 2020/12/02, 09:49:42 »

Als ik bij mij uitga van max 700 printjes per jaar, dan kost mij de laserprinter E 28,70/per jaar, waarbij ik met de inktjet zo'n E 185,00/per jaar kwijt zou zijn. Verschil zou met een kloon-toner ietsje groter zijn, maar voor < 1 tonercassette/jaar begin ik daar niet aan.

Printer zelf vond ik met E 85,00 niet geweldig duur. Afmeting vond ik aantrekkelijk/belangrijk en ook dat die met Ubuntu zou moeten kunnen werken. Als ik sec uitga van de tonerprijs, dan had ik beter een andere (bijv de Brother HL-L2350DW) kunnen kiezen.

Veel zullen zo'n printer niet kopen, omdat de meesten er eentje met ingebouwde scanner zullen willen hebben. Ik heb echter al meerdere types Canon LiDE scanners (de 110, 200 en 220) in huis waar ik geen afscheid van wil  nemen.

Offline HWE64

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2020/12/02, 10:23:39 »
Ik heb echter al meerdere types Canon LiDE scanners (de 110, 200 en 220) in huis waar ik geen afscheid van wil  nemen.
Dat geldt ook voor mij want ik kan nog steeds geen afstand doen van de HP scanjet D2410 en 4370. Werken nog perfect onder Linux en onder W10 NIET.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 22.1 Xfce (Dell desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce(Clevo laptop) 3] LM 22.1 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 22.1 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline aartje

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2020/12/02, 10:56:25 »

Als ik bij mij uitga van max 700 printjes per jaar, dan kost mij de laserprinter E 28,70/per jaar, waarbij ik met de inktjet zo'n E 185,00/per jaar kwijt zou zijn. Verschil zou met een kloon-toner ietsje groter zijn, maar voor < 1 tonercassette/jaar begin ik daar niet aan.

Printer zelf vond ik met E 85,00 niet geweldig duur. Afmeting vond ik aantrekkelijk/belangrijk en ook dat die met Ubuntu zou moeten kunnen werken. Als ik sec uitga van de tonerprijs, dan had ik beter een andere (bijv de Brother HL-L2350DW) kunnen kiezen.

Veel zullen zo'n printer niet kopen, omdat de meesten er eentje met ingebouwde scanner zullen willen hebben. Ik heb echter al meerdere types Canon LiDE scanners (de 110, 200 en 220) in huis waar ik geen afscheid van wil  nemen.
Ja, met 700 prints per jaar maakt het niet zo veel uit. Ik heb in omgevingen gewerkt waar het niet abnormaal was
dat er 1000 a 2000 prints per dag werden gemaakt  op een printeren daar had je toner cartridges van 20.000 prints
voor nodig. Verder gaan de duurdere printers veel langer mee, ze zijn veel robuuster.

JorisC

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 2020/12/02, 12:06:36 »
XL cartridges van HP , velen zullen ze al gezien hebben, de verpakkingen met het grote label XL
Nee de cartridges zijn zeker niet groter want dan passen ze niet meer in de printer . De cartridges zijn volledig gevuld terwijl de andere zonder XL label maar half gevuld zijn .

« Reactie #30 Gepost op: 2020/12/02, 17:22:05 »
De printer was niet zo duur (ca. E 85,00) en de tonerprijs is nog acceptabel (ca E 41,00 voor ca. 1000 printjes).

Ik heb naar andere lasers gekeken, maar die zijn over het algemeen veel zwaarder en groter of je hebt bij die printers bij voorbaat al geen kans in Linux. Verder heb je gelijk.

Goede ervaringen hier met Brother Laserprinters.
De vorige ca 20 jaar oude Brother laser heeft daarna nog wat jaartjes gewerkt onder Linux. Per toner 10.000 prints als ik me goed herinner. Na ca 25 jaar intensief gebruik (7/8/10 toners? tel kwijt) nog niet versleten maar drum vervangen werd een stuk duurder dan een nieuwe printer.
En nu weer een Brother laser met als ik het goed heb 3000 of 5000 prints per toner van 3 tientjes (dus prima betaalbaar). Tweede toner nu een klein jaartje in gebruik in 3+ jaar (eerste was geen volle), en hier wordt toch flink wat afgedrukt met prive/werk/scholen.

Maar ja, gemijmer, jij bent alweer prima geslaagd.  =D Veel plezier met je nieuwe printer. :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: 2020/12/02, 17:32:27 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

« Reactie #31 Gepost op: 2020/12/02, 17:23:58 »
foutje
« Laatst bewerkt op: 2020/12/02, 17:29:39 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore