Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: extra stuurprogramma werkt niet  (gelezen 5018 keer)

Offline vanadium

• Lid
Re: extra stuurprogramma werkt niet
« Reactie #25 Gepost op: 2020/08/27, 17:41:30 »
Ik bedoelde de terminaluitvoer tijdens de herinstallatie. Waren daar geen speciale meldingen?

« Reactie #26 Gepost op: 2020/08/28, 12:00:04 »
Ik bedoelde de terminaluitvoer tijdens de herinstallatie. Waren daar geen speciale meldingen?
Ik kreeg de melding zoals in bijlage.
Ik heb daar gekozen voor de eerste optie 'Install the package maintainer's version' ipv optie 2 'Keep the local version currently installed', omdat ik dacht dat wellicht het gewijzigde bestand de boosdoener zou kunnen zijn. Maar dit heeft geen resultaat gehad. Overigens zegt het bestand '20auto-upgrades' mij niets. Nog nooit van gehoord. Ikzelf heb tijdens het instellen van mijn persoonlijke settings niet aan een dergelijk bestand 'gesleuteld' in elk geval.
Een boek doet het altijd...

« Reactie #27 Gepost op: 2020/08/28, 13:06:57 »
Via het Mint forum kreeg ik deze links die al wel ouder zijn :
https://askubuntu.com/questions/546363/software-updater-software-updates-not-working#556045
https://www.maketecheasier.com/ubuntu-software-center-not-working-fixes/

Er staan de nodige commando's in, waarvan ik moeilijk kan inschatten of ze veilig toegepast kunnen worden. Daarvoor heb ik eenvoudigweg te weinig kennis. Ik kan het enigszins volgen, maar helaas onvolvoende. Vandaar mijn voorzichtigheid. Derhalve plaats ik ze hier maar even.

(Even offtopic : ik vind het mooi om de kracht van de Linux-community weer eens in de praktijk te zien!)

« Laatst bewerkt op: 2020/08/28, 13:10:21 door kfboerne »

nahjo

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 2020/08/28, 13:28:26 »
(Even offtopic : ik vind het mooi om de kracht van de Linux-community weer eens in de praktijk te zien!)

Ik vind het heel verstandig dat je de adviezen uit het Mint forum hier eerst gaat verifiëren. Dat forum staat bekend om het hacken, virus verspreiden en malware ontwikkeling.
Gelukkig kome die Mint forum leden hier niet op dit forum.

Het is in mijn ogen niet fatsoenlijk om dezelfde vraag in meerdere forums te zetten en dan ook nog eens in een forum vragen of het antwoord uit dat andere forum wel goed is.  >:(

Joshua Orbit

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 2020/08/28, 13:46:37 »

Ik vind het heel verstandig dat je de adviezen uit het Mint forum hier eerst gaat verifiëren. Dat forum staat bekend om het hacken, virus verspreiden en malware ontwikkeling.
Gelukkig kome die Mint forum leden hier niet op dit forum.

Het is in mijn ogen niet fatsoenlijk om dezelfde vraag in meerdere forums te zetten en dan ook nog eens in een forum vragen of het antwoord uit dat andere forum wel goed is.  >:(

Dat van het MintForum.NL onthoud ik me .... had wel gezien dat gebande leden van dit forum daar hun thuishaven hebben.
Soit, het is heel vreemd om zo halsstarrig door te gaan op een onoplosbaar probleem en een uniek probleem. Een simpele nieuwe installatie had zo veel meer opgeleverd dan onze tijd hier te verdoen als dat advies gegeven wordt het gewoon te negeren.

ontopic:
Op die 2 links staat letterlijk niets dat je kan voorthelpen: je apt-list is hier niet de oorzaak van het probleem en een rm -f commando is niet zonder risico.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2020/08/28, 14:36:30 »
Die "maketecheasier" site slaat er maar wat op los, lijkt me, maar het askubuntu advies om eens handmatig de cachelijst leeg te halen, is het proberen waard. Neem zeer zorgvuldig het commando letterlijk over, want een spatietje dat in de pathnaam zou sluipen, zal ervoor zorgen dat je veel meer wist dan je wenst.

« Reactie #31 Gepost op: 2020/08/29, 17:54:25 »
Heb je ueberhaupt het gehele topic gelezen nahjo? Zo ja, dan is je reactie ietwat merkwaardig, aangezien je kunt concluderen ik niets 'achter de rug' van dit forum om doe, om het zo maar even te formuleren. Zo nee, dan is het wellicht het overwegen waard dat alsnog te doen.
Soit, het is heel vreemd om zo halsstarrig door te gaan op een onoplosbaar probleem en een uniek probleem. Een simpele nieuwe installatie had zo veel meer opgeleverd dan onze tijd hier te verdoen als dat advies gegeven wordt het gewoon te negeren.
Op deze bol lopen doorzetters rond en mensen die bij geringe tegenslag de handdoek in de ring gooien. Ik geloof dat het aan niemand is om over een van beiden een oordeel te hebben zonder bekend te zijn met de feiten.
Verder staat het mij geloof ik vrij om ervoor te kiezen geen reinstall te doen. Een ieder die geen zin meer heeft om te reageren (of 'zijn of haar tijd te verdoen') heeft die keuze.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2020/09/01, 12:20:38 »
Hier iemand met eenzelfde probleem, maar wellicht op Ubuntu 18.04 (Gnome Shell is immers 3.28). Heb je al eens geprobeerd met dat command van je AsUbuntu link, "sudo rm -rvf /var/lib/apt/lists/* ", dan een update "sudo apt update" en dan herstarten (voor de zekerheid)?

« Reactie #33 Gepost op: 2020/09/05, 17:32:03 »
Heb je al eens geprobeerd met dat command van je AsUbuntu link, "sudo rm -rvf /var/lib/apt/lists/* ", dan een update "sudo apt update" en dan herstarten (voor de zekerheid)?
Net gedaan. Het wordt saai, maar ook dit biedt geen soelaas. 'Software & Updates' is niet aan de gang te krijgen!