Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dark Messiah & Wine  (gelezen 746 keer)

Suriv

• Gast
Dark Messiah & Wine
« Gepost op: 2007/05/26, 09:49:56 »
Omdat ik hier al eens geholpen ben, durf ik het aan nog maar eens een topic te maken ;).

Goed, ik heb Wine op Ubuntu 7.04 ge¨installeerd, en ik probeer Dark Messiah multiplayer aan de praat te krijgen.
Steam installatie en opstart werkt (bijna) vlekkeloos, maar DM Multiplayer niet.

In plaats van de "intro's" die de logo's van de producenten (Kuju, Arkane, Ubisoft) weergeven, zie ik een witte rechthoek, met een diagonaal.
Die filmpjes kan ik skippen, maar daarna crasht het spel onherroepelijk naar het bureaublad (ge¨emuleerd).

Ik heb dit al eens meegemaakt op een Windows-installatie, en dat kwam omdat die computer te weinig grafisch geheugen had. Mijn videokaart (GeForce 7600 Go) heeft 256MB aan geheugen, maar is het mogelijk dat Wine dat gewoon niet herkent?
Evest Ultimate edition herkent het ook niet. :(

Heeft iemand hier een oplossing voor (arguments die het spel forceert om te starten ofzo), of aanbevelingen?

Alvast bedankt voor elke hulp :).

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Dark Messiah & Wine
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/26, 12:55:22 »
Dark Messiah draait blijkbaar op Steam als framework. Als je deze goed geinstalleerd krijgt, zal Dark Messiah daarbinnen ook wel goed draaien

Mogelijk heb je hier dan wat aan:
http://appdb.winehq.com/appview.php?iVersionId=1554&iTestingId=9625

Van wat ik er uit opmaak, is het goed mogelijk om Steam onder Wine te installeren.

Suriv

• Gast
Dark Messiah & Wine
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/27, 09:51:06 »
Steam is ge¨installeerd, dat is geen probleem...

.NET FrameWork is niet ge¨installeerd, dus ik wil v1.1 installeren, maar dan geeft de setup het bericht dat MSIE niet ge¨installeerd is. Dusja, ik probeer dan IE6 te installeren, maar nee, bij de installatie crasht de hele boel. Hetzelfde voor MSIE 5.5.

Gecko_wine is wel ge¨installeerd (anders zou ik niets met Steam kunnen doen).
Iemand een idee? :)