Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: harde schijf opdelen mislukt  (gelezen 633 keer)

harde schijf opdelen mislukt
« Gepost op: 2020/05/29, 17:47:45 »
Op mijn laptop heb ik zojuist Xubuntu vervangen dor Linux mint en nu wilde ik met Gparted CD de harde schijf splitsen om een partitie te hebben die als backup kan dienen.
Opgestart met GpartedMagic, de schijf in tweeën  gesplitst en wordt automatisch ingesteld op ext2. Ik klik op Apply en dan verschijnt de foutmelding: an error encoured. IK begrijp niet wat er hier nu verkeerd gaat of wat ik niet goed doet? Nog een keer proberen en dan hetzelfde.
Xubuntu 24.04 LTS

Offline vanadium

• Lid
Re: harde schijf opdelen mislukt
« Reactie #1 Gepost op: 2020/05/29, 19:20:05 »
Linux Mint is geen Ubuntu  :-[. Je zal dit moeten posten onder "Andere distribities".

Offline nieuwbie

• Lid
Re: harde schijf opdelen mislukt
« Reactie #2 Gepost op: 2020/05/30, 11:37:46 »
Nou ja, het gaat om het gebruik van GParted stand alone, dus de distro doet er niet toe.

Ext2 is wel gek, dat moet Ext4 zijn. Maar we kunnen vanaf hier niet zien hoe je het hebt gedaan. Normaal verklein je de bestaande partitie, waarna je lege ruimte overhoudt, die je dan formatteert als een tweede ext4 partitie.

Maar het is beter om dat van tevoren, voor het installeren te doen, bij 'iets anders'.
Clevo CJ70CU i7 16GB Ubuntu Unity 22.04; HP Compaq Presario CQ57 i3 4 GB Ubuntu Unity 20.04; HP Elitebook 6930p Core2 Duo 2GB Mint Cinnamon 20; HP 6830s Core2 Duo Xubuntu 20.04; HP nc6120 Pentium M 2GB MX-21