Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Meet | Gmail  (gelezen 1131 keer)

Meet | Gmail
« Gepost op: 2020/05/17, 16:32:16 »
Heeft iemand al ontdekt hoe je die irritante 'Meet' toepassing in de zijbalk van gmail de nek kunt omdraaien?

Joshua Orbit

• Gast
Re: Meet | Gmail
« Reactie #1 Gepost op: 2020/05/17, 17:47:53 »
Hang outs bedoel je dan ?

Helaas een vast onderdeel van Gmail. Wat ik gewoonlijk gebruik is de brug tussen Google Browser, Chrome , en Gmail met Gnome Gmail (Softwarecentrum) . Dan kan je makkelijk een adres klikken met een handige pop-up zonder al te veel toeters en bellen.

Maar je kan zeker wel uitloggen kiezen bij je naam en scrollen naar beneden om uitloggen te kiezen. Weg is het niet maar je hebt er dan ook geen last meer van.
« Laatst bewerkt op: 2020/05/17, 18:30:01 door Joshua Orbit »

« Reactie #2 Gepost op: 2020/05/17, 19:59:18 »
Hang Outs heb ik al tijden geleden in de ban gedaan. Net als Chats. Maar Meets is nieuw - de opvolger van Hang Outs - en laat zich (nog) niet verwijderen.

Offline rico70

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2020/05/17, 20:07:26 »
Staat bij mij helemaal links onderin. Staat op zich niet in de weg.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2020/05/17, 20:49:30 »
Staat bij mij helemaal links onderin. Staat op zich niet in de weg.

Hier idem ,stoort mij niet.

Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Joshua Orbit

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2020/05/18, 08:20:19 »
Vandaag deze functie erbij gekregen. Maar mijn internet zit in Hongarije niet NL.

Deze 'meet' is eigenlijk een deel van Google Office Suite en Cloud (waar Gmail ook een onderdeel van is) .
Voor een gewone huisgebruiker misschien zinloos, maar voor snel een meeting opzetten is dit een handig onderdeeltje én 1 waar al zo lang beloften over gedaan werden bij Google Suite.

Dus vandaag als toevoeging op Gmail mogen ontvangen, en ik vind het een meerwaarde. Maar als het echt stoort ..... er is ook Outlook, en er zijn nog andere aanbieders van mail .

« Reactie #6 Gepost op: 2020/05/18, 09:10:54 »
Vind het sowieso creapy, dat Google dit door je strot duwt. En pas maanden later met een optie komt om het uit te zetten. Enfin, het stoort mij wel, zit in de weg en was benieuwd of iemand een optie heeft ontdekt om het nu al te kunnen verwijderen. Even geduld hebben dus. En ondertussen af en toe het web afstropen of er niet toch ergens een slimmerik zit met een oplossing :)

Offline rico70

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2020/05/18, 09:17:01 »
Gebruik dan geen gmail, zat andere mail providers.
Gmail heb ik er jaren geleden al uitgegooid, nog 1 account voor mijn android

Offline Tom

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2020/05/18, 09:34:20 »
Ik gebruik Gmail ,Outlook en Protomail keuze zat dus  :laugh:
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline h2o

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2020/05/18, 10:48:45 »
Vind het sowieso creapy, dat Google dit door je strot duwt. En pas maanden later met een optie komt om het uit te zetten.
Je kunt ook Gmail draaien via Thunderbird. Dan heb je alleen de mail als je dat wilt. Let dan wel op dat je de mail eerst verwijderd naar de prullenbak en die dan leegt. Ander blijdt het staan bij Alle mail.
Verder kun je ook nog het een en ander aanpassen zodat alles online blijft. Gaat prima hoor, en geen gezeur van Google meer.

Ander voordeel is dat je veel makkelijker de tekst kunt bewerken. Zeker bij beantwoorden kun je dan de oorspronkelijke tekst makkelijk verwijderen, wat bij 'normaal' Gmail altijd een gedoe is.
« Laatst bewerkt op: 2020/05/18, 11:57:56 door h2o »
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex