Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OpenShot Video Editor: vrij en niet vrij aanwezig  (gelezen 2646 keer)

Re: OpenShot Video Editor: vrij en niet vrij aanwezig
« Reactie #25 Gepost op: 2020/04/18, 18:23:09 »
Even je tip nagekeken via Software, er zit er geen geïnstalleerde in ??? Wel 2 om nu te installeren...(nu niet gedaan)
Oh ik had het idee dat je nog 2 versies had staan. Je start nu gewoon die appimage zoals dat met Vanadium is besproken?
Of kan je nog steeds kiezen  ???

Ik was ook verbaasd dat ze er opeens niet meer beiden inzaten.
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

« Reactie #26 Gepost op: 2020/04/18, 18:31:32 »
harry@harry-desktop:~$ find / -name '*.desktop' -exec grep -Hi "openshot" {} \; 2>/dev/null
/home/harry/.local/share/applications/appimagekit-org.openshot.OpenShot.desktop:Name=OpenShot Video Editor
/home/harry/.local/share/applications/appimagekit-org.openshot.OpenShot.desktop:X-GNOME-FullName=OpenShot Video Editor
/home/harry/.local/share/applications/appimagekit-org.openshot.OpenShot.desktop:Exec="/home/harry/App/OpenShot-v2.5.1-x86_64.AppImage" %U
/home/harry/.local/share/applications/appimagekit-org.openshot.OpenShot.desktop:MimeType=application/vnd.openshot-qt-project;
/home/harry/.local/share/applications/appimagekit-org.openshot.OpenShot.desktop:X-AppInstall-Package=openshot-qt
/home/harry/.local/share/applications/appimagekit-org.openshot.OpenShot.desktop:X-AppImage-Comment=Generated by ./bin//openshot-qt.wrapper
/home/harry/.local/share/applications/appimagekit-org.openshot.OpenShot.desktop:TryExec=/home/harry/App/OpenShot-v2.5.1-x86_64.AppImage

gedit Exec="/home/harry/App/OpenShot-v2.5.1-x86_64.AppImage" %U levert bijlage op

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2020/04/18, 18:38:20 »
Dit bevestigt volledig dat je inderdaad de appimage aan het lopen bent  :). Geen goede ervaring, dus. Dit open source project bestaat nu toch een tijdje en heeft heel goede marketing. De kwaliteit, althans op Linux (vroeger bestond het enkel op Linux, dacht ik), heeft echter altijd al veel te wensen overgelaten.

Misschien moet je ook kdenlive proberen. Ze hebben eveneens een appimage (maar maken niet automatisch een starter aan). Mijn ervaringen met kdenlive zijn stukken beter, maar de leercurve is wat hoger.

p.s., het had
gedit /home/harry/.local/share/applications/appimagekit-org.openshot.OpenShot.desktop
moeten zijn, maar de nodig info zat al in de terminaluitvoer.
« Laatst bewerkt op: 2020/04/18, 18:39:55 door vanadium »

« Reactie #28 Gepost op: 2020/04/18, 19:15:43 »
Dankjewel  :)

[Desktop Entry]
Name=OpenShot Video Editor
GenericName=Video Editor
X-GNOME-FullName=OpenShot Video Editor
Comment=Create and edit amazing videos and movies
Exec="/home/harry/App/OpenShot-v2.5.1-x86_64.AppImage" %U
Terminal=false
Type=Application
Icon=/home/harry/.cache/thumbnails/normal/f1e12b193457fdc20b3f23d698967286.png
Categories=GNOME;GTK;AudioVideo;Video;AudioVideoEditing;
MimeType=application/vnd.openshot-qt-project;
X-AppInstall-Package=openshot-qt
X-Desktop-File-Install-Version=0.23
X-AppImage-Comment=Generated by ./bin//openshot-qt.wrapper
TryExec=/home/harry/App/OpenShot-v2.5.1-x86_64.AppImage

« Reactie #29 Gepost op: 2020/04/18, 20:10:00 »
Update:

Ben nu toch aan het pieren met Kdenlive en ben al heel blij dat het gewoon werkt zonder crashen en lekker snel ondanks de systeembelasting van veelal 100% :) :)
Knippen/plakken lukt al maar de vloeiende overgangen etc nog niet, maar dat komt nog wel.

Dank voor zover  8-)

« Reactie #30 Gepost op: 2020/04/20, 11:30:13 »
Update: alles gisteren gemonteerd in Kdenlive en dat ging lekker vlot  8-) 8-).
Zelfs toen ik alle losse stukjes video achter elkaar zette om er 1 video van de maken. Geen getreuzel van Kdenlive, duurde natuurlijk lang maar het lukte goed.

1 ding valt op bij het bekijken van het resultaat, wie kan er iets zeggen over de blokjes die in beeld zijn?