Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kleur van vulemmer of potlood aanpassen lukt niet  (gelezen 780 keer)

Offline molly w

  • Lid
kleur van vulemmer of potlood aanpassen lukt niet
« Gepost op: 2020/03/07, 21:19:08 »
Wie weet hoe ik de kleur van bijvoorbeeld het potlood of de vulemmer kan veranderen? Nu is dat zwart of in elk geval een donkere kleur, die geprint lichtgrijs blijkt te zijn. De standaardmanier is door de voorgrond- en/of achtergrondkleur te veranderen, maar dat heeft geen enkel effect. Op een nieuwe laag gaan werken - op de laag eronder staat een zw/w jpg.bestand - maakt ook niet uit. Met een nieuw project starten lukte het een keer wél,  maar een keer daarna niet meer. Wie weet raad?
« Laatst bewerkt op: 2020/03/07, 21:20:57 door molly w »

Re: kleur van vulemmer of potlood aanpassen lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2020/03/07, 22:00:22 »
Hallo, altijd handig als je even vermeldt over welk programma je het hebt, nu blijft het gokken. Ik gok dat je het over Gimp hebt en als dat zo is, dan komt je probleem voort uit het feit dat je een zwartwitafbeelding hebt geladen. Om daar kleur aan toe te voegen met het emmergereedschap, moet je die grijswaardenplaat eerst omzetten naar kleur. Dat doe je via het menu Beeld/Afbeelding - Modus - RGB. Daarna kun je je kleurenzwartwitplaat vrolijk inkleuren!

Offline molly w

  • Lid
Re: kleur van vulemmer of potlood aanpassen lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2020/03/07, 22:05:11 »
Sorry, inderdaad Gimp.
Ja, ik begon aan die mogelijkheid te denken. Morgen even proberen. Alvast dank voor de tip.

Re: kleur van vulemmer of potlood aanpassen lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2020/03/07, 22:10:41 »
Graag gedaan! Het is niet alleen een tip, maar ook de Oplossing. ;)

Offline molly w

  • Lid
Re: kleur van vulemmer of potlood aanpassen lukt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2020/03/08, 12:01:43 »
Inderdaad. Het blijkt dé oplossing. Dank