Kleine terugkoppeling, met bijna verwaarloosbare kritische opmerking tussendoor over een opzet die voor mijn werkwijze niet altijd even handig is.

Openshot bouwt zijn data op binnen de projectmap van het .osp bestand. Zet je deze over naar een andere PC dan kun je daar simpel verder werken (meestal, mits de bronnen daar ook staan).
Ben je klaar met een project dan kun je ook simpelweg deze map verwijderen en is ook alle bronmateriaal van dat betreffende project weg.
Dit is met Openshot mooi en simpel gescheiden te houden.
(Mijn) Kdenlive doet dit niet, maar bouwt alles van alle projecten
door elkaar heen op in de mappen /proxy, /thumbs en /titles onder de standaard ingestelde hoofd-werkmap. Ook als je het .kdenlive project-bestand elders plaatst.
Zelfs als je het .kdenlive project-bestand in dezelfde map zou houden kun je niet 'even' overzetten omdat je dan alles van alle andere projecten ook mee moet nemen. Of dat je een hoop moet gaan uitzoeken met de aanzienlijke mogelijkheid op fouten.
Waardoor het een stuk ingewikkelder is een project 'vlug even' op een andere PC over te zetten.
Vraag ik me als systeembeheerder nu ook af of de mappen /proxy, /thumbs en /titles zichzelf ook legen na verwijdering van een project, of dat dat niet gebeurd en deze mappen blijven groeien met verloop van tijd.
En verder bevalt Kdenlive mij prima! Er zitten inderdaad een stuk handigere en ook betere uitgebreidere features in (behalve nog chroma key), met zeker ook betere en strakkere mooiere eindresultaten. :thumbsup:
Mogelijk ga ik voorlopig met beiden naast elkaar werken totdat ik dat chroma key gedoe opgelost heb ... [wordt vervolgd]