Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint 19.2 upgraden naar Linux Mint 19.3?  (gelezen 2398 keer)

Offline yJi

• Lid
Linux Mint 19.2 upgraden naar Linux Mint 19.3?
« Gepost op: 2019/12/19, 15:12:58 »
Kan je dit over de bestaande Linux Mint 19.2 upgraden naar Linux Mint 19.3?

Zie immers wel aardig veel verbeteringen in LM 19.3.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline rico70

• Lid
Re: Linux Mint 19.2 upgraden naar Linux Mint 19.3?
« Reactie #1 Gepost op: 2019/12/19, 15:22:28 »
Ja dat kan. Vandaag kreeg ik de melding dat ik de upgrade kan doen. Zelf wacht ik hier nog een paar weken mee.

« Reactie #2 Gepost op: 2019/12/20, 21:51:11 »
Vandaag met mijn laptop en desktop de upgrade naar LM19.3 gedaan. Ging in beide gevallen probleemloos.
Wel eerst op beide een timeshift gedaan om desgewenst 19.2 terug te zetten.
Mint wordt steeds beter; praktischer en betrouwbaarder. Vroeger deed ik mee aan alle upgrades van Ubuntu.
Sinds ik voornamelijk met MInt werk heb ik Ubuntu niet meer ¨ge-upgraded¨ en Windows gebruik ik al helemaal niet meer en heb het overal weggeveegd.
In Mint is Ubuntu de basis; maar ik hoef nu minder aan te passen dan eerder met Ubuntu.   
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline h2o

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2019/12/21, 10:09:53 »
In Mint is Ubuntu de basis; maar ik hoef nu minder aan te passen dan eerder met Ubuntu.
Het is algemeen bekend dat Linux Mint een gepolijste versie van Ubuntu is met wat extra aanpassingen en utility's. Het is omdat ik Mint niet op mijn tablet(s) kan krijgen, maar het is allemaal 'af'. Op mijn laptop en desktop waar Mint wel kan draaien gebruik ik juist bewust Debian vanwege mijn werk. Maar Mint op een tablet is nog steeds een uitdaging voor mij.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline X-E3

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2019/12/21, 18:45:27 »
Upgraden kan, Maar een schone installatie is altijd beter. (Vind ik)

Gr. Ben

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #5 Gepost op: 2019/12/21, 21:11:27 »
Upgraden kan, Maar een schone installatie is altijd beter. (Vind ik)

Gr. Ben

Is alleen beter bij een opwaardering naar een nieuwe Mintserie, zoals komende zomer bij Mint 20.

Binnen een Mintserie is "vuil" opwaarderen geen probleem en zelfs aan te raden. Want er is geen risico doordat de onderliggende codebasis, in het geval van Mint 19.x is dat Ubuntu 18.04, gelijk blijft.

Offline X-E3

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2019/12/22, 08:06:02 »
Is alleen beter bij een opwaardering naar een nieuwe Mintserie, zoals komende zomer bij Mint 20.

Binnen een Mintserie is "vuil" opwaarderen geen probleem en zelfs aan te raden. Want er is geen risico doordat de onderliggende codebasis, in het geval van Mint 19.x is dat Ubuntu 18.04, gelijk blijft.
[/quote]

Ik begrijp jouw reactie Pjotr maar toch vind ik een schone installatie altijd beter. Een mens is niet foutloos en soms zijn zo links en rechts wat foutjes gemaakt met instellingen. Doe je een schone installatie dan is alles weer volgens het boekje.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #7 Gepost op: 2019/12/22, 10:18:06 »
Citaat

Ik begrijp jouw reactie Pjotr maar toch vind ik een schone installatie altijd beter. Een mens is niet foutloos en soms zijn zo links en rechts wat foutjes gemaakt met instellingen. Doe je een schone installatie dan is alles weer volgens het boekje.
Dat is natuurlijk zo. En het kan sowieso geen kwaad.  :)