Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Screenshot van menu's  (gelezen 2134 keer)

Offline Typhoner

• Lid
    • http://typhoner.blogspot.com/
Screenshot van menu's
« Gepost op: 2007/05/20, 19:23:22 »
Hoe maak je een screenshot van een Kubuntu-desktop met menu's erbij: KSnapshot en de printScreen-knop werken niet, ze geven alleen een lege desktop, zonder menu's?

Alvast bedankt

Offline zappa

• Lid
    • http://www.c3c.be
Screenshot van menu's
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/20, 20:03:29 »
Yup, ze worden anders 'gerenderd'. Ik heb nog niet naar een oplossing gezocht...

Screenshot van menu's
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/20, 20:30:46 »
Citaat van: zappa
Yup, ze worden anders 'gerenderd'. Ik heb nog niet naar een oplossing gezocht...
werkt scrot ook onder KDE ?

Als dat zo is...

sudo apt-get install scroten dan
scrot -c -d 10en dan staat de 10 voor 10 seconden.

-c = aantal sec
-d = aftellen

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
Screenshot van menu's
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/20, 21:06:57 »
Ja, scrot werkt ook onder KDE, maar onder KDE (en onder GNOME ook, maar laadt sneller onder KDE) kan je KSnapshot gebruiken, die heeft ook een timerfunctie :) en lijkt een beetje op het GNOME screenshot programma, maar dan beter!
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Screenshot van menu's
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/21, 09:03:35 »
Citaat van: profoX
Ja, scrot werkt ook onder KDE, maar onder KDE (en onder GNOME ook, maar laadt sneller onder KDE) kan je KSnapshot gebruiken, die heeft ook een timerfunctie :) en lijkt een beetje op het GNOME screenshot programma, maar dan beter!
Maar het ging dacht ik juist om de menu's erbij te kunnen nemen, die schenen onder KSnapshot niet te kunnen (geen ervaring mee)

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Screenshot van menu's
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/21, 09:43:03 »
In GNOME ku n je gewoon via Toepassingen -> hulpmiddelen -> screenshot de tijd instellen en dan je menu's openen. Klaar.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
Screenshot van menu's
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/21, 10:48:05 »
Citaat van: thijssie
Citaat van: profoX
Maar het ging dacht ik juist om de menu's erbij te kunnen nemen, die schenen onder KSnapshot niet te kunnen (geen ervaring mee)
Dat kan wel met KSnapshot.. die heeft ook een timerfunctie zoals ik al zei.. (En gnome-screenshot heeft blijkbaar ook een timerfunctie, maar volgens mij pas sinds Feisty, is namelijk de eerste keer dat ik het zie)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Screenshot van menu's
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/21, 14:28:07 »
Dan moet het lukken :D

Sorry wist niet dat het zo ook kon met KSnapshot