Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mint 19.1 - kernel updates toch ook via menu uit te zetten?  (gelezen 1261 keer)

Mint 19.1 - kernel updates toch ook via menu uit te zetten?
« Gepost op: 2019/06/19, 20:31:57 »
Als ik in Mint op het groene vinkje in het systeemvak klik en vervolgens op 'Bewerken' en 'Voorkeuren', dan kan ik vervolgens kiezen of ik kernel-updates wil zien c.q. hebben. (Zie ook bijgevoegde schermprint.)

Is dit de juiste weg? Ik vind op internet namelijk alleen maar terminalcommando's om dit te bewerkstelligen en kom de grafische oplossing nergens tegen. Mede gezien de opmerking erboven om dit alleen te doen in het kader van probleemoplossing.

Update de recentste Mint (19.1) eigenlijk nu voortaan dezelfde zaken als Ubuntu? (Nu Mint het systeem met Update-levels heeft losgelaten.)

Het betreft Mint XFCE 19.1.

« Laatst bewerkt op: 2019/06/19, 20:34:18 door Ronaldus »

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Mint 19.1 - kernel updates toch ook via menu uit te zetten?
« Reactie #2 Gepost op: 2019/06/19, 21:16:05 »
Strikt genomen zitten de niveaus nog in Bijwerkbeheer van 19.1 (klik maar eens op het tabblad Niveaus). Ze zijn alleen standaard inactief. Pas in Bijwerkbeheer van 19.2 zullen ze volledig zijn verdwenen.

Re: Mint 19.1 - kernel updates toch ook via menu uit te zetten?
« Reactie #3 Gepost op: 2019/06/19, 21:36:23 »
Dank. Helder.

Wel prettig dat wat er ge-update wordt, nu synchroon loopt met Ubuntu. Hoef je er verder ook niet meer over na te denken.

> Alleen heel wat makkelijker om in Mint je kernels te beheren (installeren/verwijderen of om te kiezen om je systeem op één kernel vast te zetten)