Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Velden in LibreOffice Writer werken niet goed  (gelezen 395 keer)

Velden in LibreOffice Writer werken niet goed
« Gepost op: 2019/05/06, 23:21:47 »
Vandaag wilde ik in een voettekst van een artikel in LibreOffice Writer paginanummers aanmaken.
Daartoe maakte ik eerst een voettekstvak aan, en vervolgens 'pagina' x 'van' y. Op de plaats van de x en de y wilde ik natuurlijk velden neerzetten, met Invoegen > Veld > Paginanummer resp. Pagina-aantal.
Maar als ik dat deed dan kwam er op de plek van de velden iets anders dan nummers te staan, namelijk (grijs gemarkeerd) de teksten 'Paginanummers' resp. 'Statistiek'. Wat ik ook probeerde; er kwamen geen gewone getallen.

Toen besloot ik heel LibreOffice Writer te verwijderen en opnieuw te installeren.
Dat had ik beter niet moeten doen.... Nu gebeurt er precies hetzelfde, alleen moet ik nu kiezen voor 'Insert > Field, en dan krijg ik nu onderaan: 'Page numbers' resp. 'Statistics', en spreekt heel LibreOffice Engels in plaats van Nederlands; een probleem waar ik eerder mee te kampen heb gehad, en waarvan ik niet meer weet hoe je dat ook alweer moest oplossen.

De vraag is dus tweevoudig:
- Hoe krijg je ook alweer LibreOffice terug in de Nederlandstalige versie?
- Wat is er aan de hand met de paginanummervelden, zodat ze zelfs fout blijven gaan bij opnieuw installeren en zelfs in een andere taal? Is er misschien een bug in het hele systeem terecht gekomen (en niet alleen op mijn computer)?
« Laatst bewerkt op: 2019/05/06, 23:23:51 door Erik Wannee »