Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen bij openen office .doc bestand.  (gelezen 1135 keer)

Offline Scormen

• Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Problemen bij openen office .doc bestand.
« Gepost op: 2007/05/29, 20:33:59 »
Hoi iedereen,

Niet ik, maar men vriendin heeft een probleempje met OpenOffice.org, en het is nogal lastig omdat het ze het nodig heeft voor school en documenten met klasgenoten moet uitwisselen.

Als ze de documenten opslaat als .doc gaat alles nog goed. Stuurt ze deze door naar een klasgenoot die MS Office gebruikt en het terug krijgt staan hier zulke vierkantjes in. Nog steeds opgeslagen als .doc.

Grtz,
Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/07, 10:32:36 »
Dit is moeilijk te beoordelen als je niet het document zelf hebt. Kun je dat document beschikbaar stellen, eventueel een enkele pagina waar het probleem zich voordoet?

Offline woteb

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/07, 10:54:16 »
Ik -vermoed- dat dit truetype lettertypes zijn die niet op haar Ubunttu-systeem zijn geïnstalleerd.

Probeer een in een terminal: sudo apt-get install msttcorefonts
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Scormen

• Lid
    • LinuxOntdekt.Be
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/07, 19:42:19 »
Dat gaan we eens proberen, woteb, dank je!

Kris

Offline woteb

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/07, 21:19:48 »
Wat je -OOK- kunt doen is de fonts van je \windows\fonts\ directory (als je die hebt) kopiëren naar je /home/NAAM/.fonts directory.

Ik heb op zolder een fonts CD met wel 13.000 lettertypes.... Heb je natuurlijk lang niet allemaal nodig, maar die zou ik bijv. allemaal kunnen gebruiken.
Ook lettertypes die je via het Internet kunt downloaden kun je hier (/home/NAAM/.fonts) naar toe kopiëren en gebruiken. Voor NAAM natuurlijk de gebruikersnaam invullen.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)

Offline woteb

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/09, 12:02:51 »
Ondertussen al iets wijzer geworden? Anders roep je maar, er staat hier een heel forum met kenners tot je beschikking.

Offline Scormen

• Lid
    • LinuxOntdekt.Be
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/09, 13:46:57 »
:) Gisteren eens geprobeerd, maar de msttcorefonts waren al geïnstalleerd. Deze echter niet: gsfonts-x11. Nu lijkt het wel te werken.

Helaas een volgend probleempje, deze keer bij OO.org presentatie. Voor school moest men vriendin een groepswerk met presentatie naar voren brengen. Echter, als ze aan ongeveer "dia" 70 zit blokkeert OO.org en geeft de foutmelding dat er een fout is opgetreden en moet worden afgesloten. Bij een volgende opstart geeft hij aan om het bestand te herstellen. Keer op keer.

Ze heeft OO.org ook onder windows XP draaien (voor bij haar thuis, werkt met een scarlet usb modem die we niet aan de praat krijgen onder ubuntu), hierin kan ze zonder problemen doorheen meerdere dan 70 dia's scrollen.

Alvast bedankt & goed weekend!
Kris