Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie Ubuntu18.04 geeft programcheck tijdens Grub2 installatie of config.  (gelezen 935 keer)

Offline toboe

• Lid
Heb dus nog geen U18.04 systeem. Geproduceerde dump-gegevens zijn opgestuurd. Mis in /boot/grub de files
gfxblacklist.txt en grug.cfg. (vergeleken met 16.04) Wijst er waarschijnlijk op dat de configuratie niet goed ging.

Andere systemen op mijn pc zijn: ubuntu16.04, mint17.3,Mint18.1.
Moest hierna wel grub herstellen op ubuntu16.04.
Kan eventueel mint17.3 wel missen, maar dit probleem heb ik nooit eerder gehad.

Offline toboe

• Lid
Na grub-herstel in 16.04 een update-grub gedaan.En nu kon had ik 18.04 erbij, zodat ik die kon laden. Toen maar gewaagd om in 18.04 een grub-install te doen zonder install op sda. Ook dit lukte.
Probleem dus opgelost.

Offline toboe

• Lid
Heb er nog wat over nagedacht. Probleem is nog wat anders. Heb in 16.04 een grub-install gedaan waarbij de 16.04 grub op sda staat. Dus als eerste in de rij. Dat werkt dus goed. Het gaat ook goed om een grub-install te doen waarbij als deze grub op op sda staat. Waarschijnlijk niet als grub 18.04 op sda staat.
Probleem is gemeld en ik wacht op een nieuwe grub 18.04.