Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Plots opkomende melding m.b.t. opslagmedium.  (gelezen 735 keer)

Plots opkomende melding m.b.t. opslagmedium.
« Gepost op: 2018/05/21, 20:00:47 »
Hoi allemaal,

Ik ben deze week tegen "mijn" eerste bug aangelopen in Xubuntu. Ik heb meerdere computers voorzien van de laatste Xubuntu, en ze hebben allemaal last van dit gekke verschijnsel. Het probleem doet zich voor als je een externe harde schijf of USB-stick hebt aangekoppeld. Een tijdje is er niets aan de hand, maar na enige tijd verschijnt plotseling, zomaar "out-of-the-blue" de melding: "Kan 'Opslagmedium' niet uitwerpen. Tijd is verlopen." Zojuist zelfs vier keer achter elkaar. Heel apart. Er gebeurt verder niets, want geen enkel extern opslagmedium wordt afgekoppeld, maar die melding verschijnt wel.

Nee, het is niet hardwareafhankelijk, het gebeurt op diverse opslagmedia, dus een brakke aansluiting of kabeltje kan het niet zijn. Het is evenmin een storing in een USB-poort omdat het zich manifesteert op meerdere computers met diverse opslagmedia.

Zijn er nog meer mensen die last hebben van deze melding als er een externe opslagmedium is aangekoppeld? En wat valt eraan te doen? Dit gebeurt alleen in Xubuntu Bionic Beaver 18.04 LTS. Op één machine heb ik een combi van Xubuntu 18.04 LTS, Linux Mint MATE 18.3 en de meest recente Manjaro, maar onder de laatste twee besturingssystemen heb ik dit probleem/fenomeen niet.
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Plots opkomende melding m.b.t. opslagmedium.
« Reactie #1 Gepost op: 2018/05/21, 20:41:15 »
Zie de bijlage. Gebeurd hier ook met Ubuntu MATE.

(Na gebruik van een externe schijf, die al weer afgekoppeld was.)

Zijn zulke in het oog springende foutjes, dat ik verwacht dat zoiets wel snel opgepakt zal worden.

EDIT: Met Xubuntu kan ik wel schijven ontkoppelen, maar niet verwijderen.  Dan blijft er bij mij ook een melding staan. Helemaal jofel loopt het met externe opslagmedia niet.
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=104100.msg1020832#msg1020832
« Laatst bewerkt op: 2018/05/21, 20:56:12 door Ronaldus »

Re: Plots opkomende melding m.b.t. opslagmedium.
« Reactie #2 Gepost op: 2018/05/21, 22:49:04 »
Ah, kijk! In ieder geval een bevestiging dat er ergens binnen Bionic iets nog niet helemaal jofel loopt. Maar inderdaad, zo'n soort melding is het. Ik heb er ook een screenshot van:

Nou ja, er is al meerdere keren een rapport van aangemaakt en opgestuurd door Xubuntu zelf, en aangezien er dus meerdere mensen hier last van hebben verwacht ik er binnen afzienbare tijd wel een fix voor te zien via de updates.

Als de fix er is zet ik deze draad op "opgelost".  :)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?