Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: unity  (gelezen 259 keer)

Offline avl

  • Lid
unity
« Gepost op: 2018/03/23, 15:30:27 »
In mijn dual boot systeem me 16.04 LTS en Windows 10 start ubuntu niet goed op.  De knoppenbar links verschijnt niet. Soms een waarschuwing van een probleem dat je moet doorsturen. Ik neem aan dat het bericht ergens wordt opgeslagen, dan had ik het kunnen toevoegen.
Met de r-muisknop kan ik een terminal starten en firefox, thunderbird, libreoffice, etc starten. Ze verschijnen echter zonder bovenbalk.
Ook kan ik voor opstarten kiezen voor advanced opstarten en daarna kan ik in het volgende menu de bovenste optie: gewoon opstarten kiezen. Dan krijg een enigszins misvormd beeld, maar alles werkt wel.
Voor wat het waard is een bestand wat ik wel kon kopiƫren.
Kan iemand hier iets mee?

Offline avl

  • Lid
Re: unity
« Reactie #1 Gepost op: 2018/03/25, 22:53:10 »
Ter info voor wie dat nodig heeft.
Via launchpad is mijn probleem opgelost door iemand met hetzelfde probleem.
Na gewoon opstarten waar ik hetzelfde scherm kreeg zonder iconen in de sidebar en opnieuw exact dezelfde melding van een probleem in 16.04 LTS met de r-muisknop de terminal geopend en de volgende commando's gegeven:
'rm -rf ~/.config'
'rm -rf ~/.local'
sudo reboot

Ik moest dat een paar keer doen, maar daarna keerde het gewone scherm weer terug echter zonder de iconen die ik er later ingebracht had. Door die programma's te openen, ofwel via de terminal of via het "koffertje" kon ik de iconen terugzetten.
Helemaal blij!