Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Authentificatie op terminal venster  (gelezen 4169 keer)

Offline HWE64

  • Lid
Re: Firefox Quantum-Ubuntu
« Reactie #50 Gepost op: 2017/11/17, 12:00:35 »
Lukt het opfrissen niet?

Ga naar about:support en dan zie je daar een knop opfrissen. Dat betekent dat alle addons etc worden verwijderd en een nieuw profiel gemaakt. Mocht je hebben zitten spelen met instellingen dan is dat hiermee ongedaan gemaakt en zal je FF weer een stuk vlotter aanvullen. De oude FF data kwam bij mij automagisch in een mapje op het bureaublad.
@valk, opgefrist maar geen mapje op bureaublad wel alle addons weg maar geen vernieuwd icoontje :'(. Werk met Xubuntu 16.04 LTS
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline midas

  • Lid
Re: Firefox Quantum-Ubuntu
« Reactie #51 Gepost op: 2017/11/17, 16:11:10 »
Ja, over het uiterlijk gesproken...ook niet helemaal mijn ding. Er zullen vast extensies of thema's komen die het uiterlijk de goede richting in duwen. Maar technisch gesproken helemaal niets mis mee. Lekker snel en de veiligheid moet ook verbeterd zijn. Voor mij de reden om vuurvosje lekker te laten staan...
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Re: Firefox Quantum-Ubuntu
« Reactie #52 Gepost op: 2017/11/17, 16:31:25 »
Hierbij ook mijn, persoonlijke, mening over de nieuwe versie van Firefox:

het is wennen aan het uiterlijk, de iconen zijn sober gehouden en nemen daardoor veel minder geheugen weg --vandaar dat sneller zijn ???
Ik merk echt geen grotere snelheid, de vorige versie was ook al snel bij mij.
Ja, we zullen het wel vlug gewoon worden zeker. Als het maar doet wat we er van vragen... en veilig kunnen browsen, is het OK.
Wat die verouderde add-ons betreft zoals de eID-Belgium, ...  --- dat zal met de tijd wel goed komen denk ik...Geduldig afwachten....  ???
Veel meer 'bling' moet er niet bij komen, eenvoud siert.  ^-^
Elk zijn ding...

spievensterke.

P.S. ik heb een ander thema aangemeten:


« Laatst bewerkt op: 2017/11/17, 16:46:30 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Re: Firefox Quantum-Ubuntu
« Reactie #53 Gepost op: 2017/11/17, 17:54:34 »
Goede eerste indruk van FFQ. Gaat als een raket!

Heb voor de meeste van mijn addons.....ehhhh.....WebExtensions....inmiddels goede vervangingen gevonden. Wellicht dat ik iemand wat zoekwerk kan besparen :

Eerstgenoemde is oude add-on. Achter de  >  staat de nieuwe FFQ WebExtension


Blank Your Monitor > Invert Colors (hoewel ik Deluminate in Chromium graag ook in FFQ had gezien; wellicht tzt)

Nextvid Stopper for Youtube > YouTube Stop AutoPlay Next

AutocopySelection2Clipboard > Copy On Select

Random Agent Spoofer > User-Agent Switcher by Alexander Schlarb (heel jammer dat RAS ter ziele is. Wanneer iemand nog een goede weet, graag. User-Agent Switcher by Alexander Schlarb is voorlopig een beetje een noodoplossing. Kon niet zo gauw een betere vinden)

NoScript (volgens mij de belangrijkste) schijnt ieder moment te kunnen gaan werken : https://hackademix.net/2017/11/14/double-noscript/

Zoek ik zelf nog een vervanging voor de volgende oude addons en WebExtension die niet of niet lekker werkt :

Video Downloadhelper .......... deze geeft bij FFQ bij mij geen mogelijkheid meer om mp4-files van YouTube te downloaden. Ik ben een paar uur bezig geweest met het uitproberen van allerlei - zichzelf op de borst kloppende alternatieven - maar overal is wel iets mee >:(. Het meest voorkomende is dat er helemaal geen downloadbutton verschijnt.
Ik zoek gewoon een simpele WebExtension waarmee ik YouTube content kan downloaden(os = Xubuntu 16.04). Aanraders zijn van harte welkom =D

Better Privacy  (een 'super cookie safeguard') is volledig van het toneel verdwenen. Weet iemand een vervanging of is dat niet meer echt nodig? Hij was al behoorlijk oud.

Tenslotte mis ik mijn YouTube button op de werkbalk enorm :'(. 1 klik hierop was voldoende om de Youtube website te openen. Kan het 'ding' nergens meer vinden. Iemand die een alternatief weet?

Alvast hartelijk dank!
 

Een boek doet het altijd...

Re: Authentificatie op terminal venster
« Reactie #54 Gepost op: 2017/11/17, 18:54:07 »
VideoDownloadhelper werkt hier zoals het hoort. Na het upgraden naar Firefox 57 heeft hij automatisch ook VideoDownloadhelper vernieuwt naar versie 7.0.0
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Re: Authentificatie op terminal venster
« Reactie #55 Gepost op: 2017/11/17, 19:38:49 »
Opnieuw VDH geinstalleerd. Ook versie 7.0.0. De enige optie die als downloadmogelijkheid getoond wordt is WEBM. Wanneer ik die zou willen downloaden - wat ik niet wil- krijg ik de melding 'This operation requires an external application to be completed'. Ik wil geen external app installeren. Onder de vorige versie onder FF56 was dit ook niet nodig.

Dus waarom VDH wel bij jou normaal werkt maar niet bij mij, is mij een raadsel.
Een boek doet het altijd...

Re: Authentificatie op terminal venster
« Reactie #56 Gepost op: 2017/11/17, 21:17:37 »
Verder geworsteld. Heb nu Flash Video Downloader als webextension. Daarbij is het noodzakelijk om de zogenaamde 'FVD-module' te installeren via een te downloaden deb-file (zie bijlage).

Ten eerste vraag ik mij af of ik dit veilig kan doen? Een veilig systeem is mij liever dan een werkende youtube-downloader ;) Mocht het veilig zijn en ik wil deze module eventueel later verwijderen, met welke commando's kan ik dat dan doen?

Thx.
Een boek doet het altijd...

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Authentificatie op terminal venster
« Reactie #57 Gepost op: 2017/11/17, 21:42:48 »
Voor Youtube filmpjes is youtube-dl het beste in mijn ervaring.
Het is wel een terminalprogramma, maar het enige dat je moet doen is de url van het filmpje achter het commando plakken.

Download deze: https://yt-dl.org/downloads/latest/youtube-dl en plaats het in ~/bin.
Daarna rechsklikken op het bestand en kiezen voor eigenschappen. In het permissies tabje zet je een vinkje in het vakje dat bepaalt of je het bestand uit mag voeren.

Klaar.

In de terminal voer je dan bijv. dit uit:
youtube-dl https://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ

Re: Authentificatie op terminal venster
« Reactie #58 Gepost op: 2017/11/18, 15:35:22 »
Johan, ik ga een lintje voor je aanvragen ;) Geweldige oplossing! Had ik dit maar jaren eerder geweten. Hartstikke bedankt voor deze supertip!!

« Laatst bewerkt op: 2017/11/19, 22:59:04 door Johan van Dijk »
Een boek doet het altijd...

Offline vanadium

  • Lid
Re: Authentificatie op terminal venster
« Reactie #59 Gepost op: 2017/11/18, 15:39:09 »
kfboerne, maak het je lezers eenvoudiger en volg het advies van Johan. Plaats het bestand niet in /bin:  die hoort toe aan systeembinaries, en wat je doet is in zekere zin "vervuiling". Plaats het meteen in een folder bin in je home directory. Zo hoef je helemaal geen beheerdersrechten om dit programmaatje te installeren en te gebruiken.

Re: Authentificatie op terminal venster
« Reactie #60 Gepost op: 2017/11/18, 17:41:25 »
Ik ben niet supertechnisch, maar ik lees hetgeen Johan schrijft als 'plaats het bestand in de map /bin'. Maar hij bedoelt dus 'maak een map bin aan in je homedirectory en plaats daar het bestand in'? ? Het is me niet (meer) helemaal duidelijk.


wat later ;-)......
Ik geloof dat ik de tilde over het hoofd heb gezien. Nou kom ik wat technische kennis tekort maar die staat toch voor de home directory?

Ik heb het youtube-dl bestand in een door mij aangemaakte map 'bin' in mijn home directory geplaatst en verwijderd uit de /bin map, maar nu werkt het niet meer! Uitleg over wat nou exact te doen wordt zeer gewaardeerd. Alvast bedankt. 
« Laatst bewerkt op: 2017/11/18, 18:44:46 door kfboerne »
Een boek doet het altijd...

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Authentificatie op terminal venster
« Reactie #61 Gepost op: 2017/11/19, 02:34:43 »
Het werkt pas als je de computer een keer opnieuw opstart of uit- en inlogt.

Re: Authentificatie op terminal venster
« Reactie #62 Gepost op: 2017/11/19, 15:55:45 »
Ja, dat wist ik niet =D.

Map 'bin' aangemaakt in m'n homefolder en bestand 'youtube-dl' erin geplaatst. Na pc reboot werkt het inderdaad.

Bij mij werkt het overigens niet in een Virualbox VM. Daar zat ik eerst in te testen.

Nou klopt mijn bijlage dus niet. Die wil ik verwijderen maar dat lukt niet. Misschien dat ik kippig ben. Maar bij deze het verzoek aan de moderator of die het svp even zou willen verwijderen, want het is niet de bedoeling dat gebruikers hun systeem vervuilen.

In elk geval weer het nodige geleerd. En ik vergeet denk ik nooit meer waar de tilde voor staat ;). Tja, mijn terminalkennis moet nog goed bijgespijkerd worden.

Bedankt voor de feedback in elk geval.
Een boek doet het altijd...

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Authentificatie op terminal venster
« Reactie #63 Gepost op: 2017/11/19, 22:59:42 »
Bij deze :)