Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen beeld met totem in beryl  (gelezen 1270 keer)

bassreal

• Gast
geen beeld met totem in beryl
« Gepost op: 2007/04/28, 16:19:12 »
hoi
ik heb een probleempje : ik krijg geen beeld als ik een dvd afspeel en beryl staat nog op, in metacity gaat het wel dus vraag ik me af wat er mis is...
kan iemand me helpen?

bassreal

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/29, 23:04:57 »
ben ik de enigste met dit probleem?

:s

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/29, 23:18:18 »
Dit forum wordt drukker en drukker en dus is het goed mogelijk dat men je topic over het hoofd ziet etc...

Anyway, zonder Beryl heb je dit probleem niet? Waarschijnlijk gebruik je dan Aiglx in combinatie met de standaard Xv video output driver. Die driver veranderen naar X11 is een oplossing, maar dan heb je geen volledige videoversnelling en geen hardware scaling van de video (in bepaalde programma's wordt de video softwarematig geschaald met ofwel goeie kwaliteit [bv. mplayer] ofwel slechte kwaliteit [bv. vlc] ofwel helemaal niet [bv. gmplayer]) dus het heeft wel zo z'n nadelen... maar al bij al is het beter dan niets. Aiglx heeft voorlopig nog problemen met Xv en OpenGL programma's, hij kan deze voorlopig nog niet rechtstreeks integreren...

Anyway, als Totem standaard gstreamer gebruikt, zoals ik vermoed (ik gebruik Totem niet) dan kan je via het commando "gstreamer-properties" in de Video tab de video output veranderen naar X11 in plaats van Xv, maar ik weet niet goed wat je dan precies moet kiezen, want het is érg onduidelijk. Ik vermoed "No Xv"..?
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

bassreal

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/08, 14:10:29 »
kheb ondertussen wel beeld in beryl maar ik moet telkens ik even iets anders gedaan heb  (zoals draaien van de kubus even ander programma actief is geweest,of zelfs even in dat venster menu ga...) een beetje met dat venster bewegen en dan krijg ik terug beeld.
dus ik snap het gewoon niet meer
ik heb eerder met beryl al wel beeld gehad maar snap niet hoe dat nu niet meer is
nog ideeen?
groetjes Peter

Guus

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/08, 16:05:04 »
mediaspelers hebben moeite met beryl :)

gewoon de vensterbeheerder effe terugschakelen naar metacity :)

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/10, 15:01:33 »
Heb ik inderdaad ook onder Edgy. Als ik dan de 'gewone' window manager kies (metacity) heb ik wel beeld. Beryl is niet echt stabiel en je kunt ook geen bugs posten omdat Beryl nog niet in de repository zit.

Nadat ik overgestapt ben naar Feisty (en daarmee 'terug' naar Compiz, de voorloper van Beryl), werkte wel alles goed, althans dit probleem. Ook Compiz is niet stabiel, maar zit wel in de repo. Voorlopig voor mij geen Beryl meer.