Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tip LibreOffice Upgraden (Stabiele versie)  (gelezen 21002 keer)

Tip LibreOffice Upgraden (Stabiele versie)
« Gepost op: 2017/06/13, 13:27:17 »
@ Forum, @ geïnteresseerden,

Via Software Boutique > Office > bij LibreOffice klikken op Upgrade(n) ...even wachten tot het klaar is. Daarna Software Boutique sluiten.

Open Synaptic pakketbeheer ... rootpasswoord intikken (authentificatie) > klik op Herladen > klik op Alle Opwaarderingen Markeren > klik op Toepassen --- je krijgt een venster met alle aangeduide veranderingen en klik op doorvoeren ... wachten tot het bericht verschijnt dat Alle Opwaarderingen Succesvol zijn Toegepast --> OK. Sluit Synaptic pakketbeheer af.
Herstart, eventueel, de computer opnieuw op.( = Géén vereiste om al met de upgrade versie van LibreOffice te kunnen werken.)
Je hebt nu de laatste en stabiele versie van LibreOffice.

Groet,
spievensterke.

Opmerking: bovenstaande werd zelf getest, geprobeerd en het is OK.
« Laatst bewerkt op: 2017/06/13, 13:30:43 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint Debian 6 (LMDE6).

Re: Tip LibreOffice Upgraden (Stabiele versie)
« Reactie #1 Gepost op: 2017/06/13, 13:33:33 »
Voor welke Ubuntu versie is deze tip bestemd?
OS: Ubuntu Gnome 24.04/Xubuntu 24.04; Windows 10/11 (dualboot) en RPI 2, 3,4 en 5: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bookworm xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline Tom

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2017/06/13, 13:49:55 »
Voor welke Ubuntu versie is deze tip bestemd?

Vermoed Mate ?.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #3 Gepost op: 2017/06/13, 13:51:55 »
@ maasnet, Tom,

de tip die ik mee gaf, heb ik in Ubuntu LTS 16.04.2 - Maté - 64bit uitgevoerd. Misschien is deze ook in andere Ubuntu-distro afgeleiden te realiseren ???

Groet,
spievensterke.

Computersysteem:
Laptop, Toshiba Satellite L500 - 1C7, Hdd= 250GB, Video= Intel Mobile, Ramgeheugen= 4GB / Ubuntu 16.04.2 LTS -64bit- Maté in dualboot met LinuxMint 18.1 -64bit-  Maté.

« Reactie #4 Gepost op: 2017/06/13, 13:53:05 »
@ maasnet,

de tip die ik mee gaf, heb ik in Ubuntu LTS 16.04.2 - Maté - 64bit uitgevoerd. Misschien is deze ook in andere Ubuntu-distro afgeleiden te realiseren ???

Groet,
spievensterke.

Computersysteem:
Laptop, Toshiba Satellite L500 - 1C7, Hdd= 250GB, Video= Intel Mobile, Ramgeheugen= 4GB / Ubuntu 16.04.2 LTS -64bit- Maté in dualboot met LinuxMint 18.1 -64bit-  Maté.

Vandaar ik ken dat Software Boutique  helemaal niet.
OS: Ubuntu Gnome 24.04/Xubuntu 24.04; Windows 10/11 (dualboot) en RPI 2, 3,4 en 5: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bookworm xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

« Reactie #5 Gepost op: 2017/06/13, 13:54:47 »
bij deze, een opwaardering aan de kennis.