Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opstart geluid xubuntu  (gelezen 1086 keer)

Offline vanmill8

• Lid
opstart geluid xubuntu
« Gepost op: 2017/03/05, 14:18:53 »
Hoi , ik probeer al een hele tijd om een opstartgeluid te plaatsen in xubuntu 16.04 LTS, ik heb informatie gehaald op computertip   ,   https://sites.google.com/site/computertip/tips-xubuntu   ,  maar de informatie die ik daar vindt klopt niet . zo ook deze regel ,     sudo cp -v ~/Downloads/opstartgeluid-mint-kort.ogg /usr/share/sounds   , in terminalvenster  .
dat geeft aan ;  map bestaat niet .  ook als  in  sessie en opstart  de opdracht plaats ,    play /usr/share/sounds/opstartgeluid-mint-kort.ogg   werkt het niet. . deze  staat eerst wel in je bestand maar wanneer de computer herstart is deze verdwenen.
weet iemand wat? volgens mij wordt er onjuiste informatie vermeldt op computertip .  groetjes.

Offline Power

• Lid
    • Poweredby
Re: opstart geluid xubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2017/03/05, 15:19:47 »
De tip van Pjotr is wel degelijk juist, na het downloaden van het geluid:

Systeeminstellingen
Gaan naar opstarttoepassingen, toevoegen, opstart geluid.
Geluid bij het opstarten.

Groetjes
Roland
Gepensioneerd piloot ( Tunis Air )

Offline vanmill8

• Lid
Re: opstart geluid xubuntu opgelost
« Reactie #2 Gepost op: 2017/03/05, 16:34:12 »
Ja ;    het is gelukt .  ik was vergeten  het geluid van cinnamon op te slaan in download map , ik deed het geluid open en niet opslaan.  nu werkt het .
dank je wel voor je hulp.  groetjes