Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Games draaien niet meer deftig na installatie laatste ATi drivers  (gelezen 707 keer)

DigitalOverdose

• Gast
Ik zit hier met een tot voor vandaag goed draaiende Ubuntu Dapper installatie. Een aantal games draaiden vrij goed: Counterstrike, Day of Defeat, Enemy Territory.
Nu heb ik vandaag de laatste officiële drivers van de site van ATi gedownd en deze geïnstalleerd, m'n Xorg.conf 'in orde' gebracht met aticonfig. Sindsdien werken die games niet zo best meer: CS en DoD geven me nu de melding dat ze de gevraagde video mode niet ondersteunen en starten dan in software mode op, waarna als ik ze wil spelen een diashow voorgeschoteld krijg. ET wil al helemaal niet meer opstarten...

Nu is de vraag natuurlijk: hoe krijg ik dit alles weer in orde? Ik zou graag terug naar de situatie van voor m'n geklungel willen gaan zonder m'n hele Ubuntu weer opnieuw te moeten installeren.