Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Kan niet verder installeren door pakket libmsn0.2  (gelezen 2054 keer)

Offline kloempe

  • Lid
[Opgelost] Kan niet verder installeren door pakket libmsn0.2
« Gepost op: 2010/04/17, 15:16:20 »
Hallo allemaal, ik heb een probleem met het installeren van kdegames met Kpackagekit in Kubuntu 10.04
Hij geeft tijdens het installeren een foutmelding, deze is:

Een pakket dat benodigd is om de taak te voltooien is niet gevonden.
Meer informatie is beschikbaar in het gedetailleerde rapport.


Details
The following packages block the update: libmsn0.2


Hij geeft deze melding ook met de installatie van kdenetwork

Is er ook iemand die mij daarbij kan helpen?
« Laatst bewerkt op: 2010/04/19, 20:26:18 door kloempe »

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: kdegames
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/17, 18:27:58 »
@kloempe,

wat er precies aan de hand is weet ik niet, maar weet wel dat KPackagekit *kuch* nog wat kuren heeft.
Dat is niet goed en zou niet moeten, maar helpt je nu natuurlijk niet verder. Zelf heb ik ook Kubuntu 10.04 lopen, en ik heb Synaptic (de gnome-versie van KPackagekit) geinstalleerd. Via Synaptic lukt het wel (zo niet, zet ik m'n ezelsoren op en gaan we verder zoeken  ;)).


Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline kloempe

  • Lid
Re: kdegames
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/17, 18:42:29 »
Hoe installeer ik Synaptic  ik hoop toch niet met behulp van Kpackagekit  O0

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: kdegames
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/17, 18:51:40 »
Toch wel  :D

(je kunt andersom via KPackagekit zelfs KPackagekit deinstalleren, en in Synaptic KPackagekit installeren en Synaptic deinstalleren, maar dat wil je allemaal niet, denk ik)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline kloempe

  • Lid
Re: kdegames
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/17, 19:12:04 »
ezelsoren opzetten?

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: kdegames
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/17, 19:31:07 »
Aan je antwoord begrijp ik dat het niet lukt?  :|

Ok dan, als ik e.e.a. goed begrijp is dit een library pakket van messenger-achtige programma's als emesene. Het verband met kdegames ontgaat me vooralsnog.
Gewoon eens uitproberen: als je emesene geinstalleerd hebt, deinstalleer die eens, en opnieuw kdegames en kdenetwork proberen.
't blijft een beta tenslotte  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline kloempe

  • Lid
Re: kdegames
« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/17, 20:01:44 »
Ken het progamma emesene niet eens?
Kpackagekit vind het niet

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: kdegames
« Reactie #7 Gepost op: 2010/04/17, 20:28:39 »
Emesene is een msn-achtig programma binnen Linux, waarmee je met andere msn-gangers kunt communiceren. Dat zou KPackagekit zo moeten kunnen vinden, dus er is klaarblijkelijk meer aan de hand. Kwam dit bestandje libmsn0.2 nl. via Google tegen in combinatie hiermee, vandaar.
Wat je nog kan doen, is je updates binnenhalen (dagelijkse kost bij een beta) en herstarten.

Doet hij het daarna nog niet, dan staat m'n ideeënbron even droog. Maar, er zijn vele anderen op dit forum die mee kunnen helpen.
Gewoon een suggestie, is je topictitel wat aanpassen, bv 'kan niet verder installeren door pakket libmsn0.2' bv, dat klinkt wat minder algemeen dan 'kdegames'.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline kloempe

  • Lid
Re: Kan niet verder installeren door pakket libmsn0.2
« Reactie #8 Gepost op: 2010/04/18, 11:10:49 »
Vanmorgen een update gedaan, nu geen problemen en heb ik de games kunnen installeren. ^-^
kdenetwork daarentegen nog niet, die geeft nog steeds dezelfde foutmelding ???
« Laatst bewerkt op: 2010/04/18, 11:16:53 door kloempe »

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Kan niet verder installeren door pakket libmsn0.2
« Reactie #9 Gepost op: 2010/04/18, 17:01:58 »
Aha, er is al vooruitgang   ;)

Nog een idee, klim eens in de terminal en doe:
sudo apt-get clean && sudo apt-get autoremove
en probeer het dan nog eens.

Edit/update: open synaptic, en gooi dit filetje eens gewoon eruit.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/18, 23:02:39 door asphyxia »
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline kloempe

  • Lid
Re: Kan niet verder installeren door pakket libmsn0.2
« Reactie #10 Gepost op: 2010/04/19, 16:25:11 »
Na de code ingevoerd te hebben gaf hij deze berichtgeving:

Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd      
De status informatie wordt gelezen... Klaar
0 pakketten opgewaardeerd, 0 pakketten nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 17 niet opgewaardeerd.
 
Zo te zien heeft ie niets gedaan

Ps: waarom valt mijn draadlose netwerkverbinding toch geregeld weg in kubuntu als ik torrents download.
Ik moet hem daarna opnieuw opstarten wil ik het weer laten werken ???
« Laatst bewerkt op: 2010/04/19, 16:27:02 door kloempe »

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Kan niet verder installeren door pakket libmsn0.2
« Reactie #11 Gepost op: 2010/04/19, 18:14:14 »

Ps: waarom valt mijn draadlose netwerkverbinding toch geregeld weg in kubuntu als ik torrents download.
Ik moet hem daarna opnieuw opstarten wil ik het weer laten werken ???


@kloempe, gooi via synaptic dat libmsn0.2 eens eruit. Waarschijnlijk wordt er dan automatisch geupgrade naar libmsn0.3, die staat eronder (anders handmatig doen). Filetje is gekoppeld aan standaard instant messenger Kopete.
Best kans dat het daarna met kdenetwork ook wel goedkomt.

V.w.b. je netwerk/torrent hiccups, dat lijkt me een ander probleem. Misschien het beste daar een ander draadje over starten? Als eerste advies: check je logfiles (KSystemLog) eerst eens.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline kloempe

  • Lid
Re: Kan niet verder installeren door pakket libmsn0.2
« Reactie #12 Gepost op: 2010/04/19, 20:17:03 »
Ik heb Synaptic nu wel kunnen installeren, KPackagekit vond hem nu wel ???
Ik heb gedaan wat je zij en het is gelukt, libmsn0.3 staat er nu in en kdenetwork heb ik met Synaptic kunnen installeren.
bedankt ^-^

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Kan niet verder installeren door pakket libmsn0.2
« Reactie #13 Gepost op: 2010/04/19, 20:25:15 »
Ok, mooi  ;)

Kun je [opgelost] in je topictitel zetten? Dat voorkomt dat mensen eerst alles gaan doorlezen.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]