FAQ
QIs Linux-Anti-Theft enkel ontworpen voor laptops? AUiteraard niet! U kan het evengoed gebruiken op een vaste PC, server of netbook!
QWerkt dit ook voor Windows en Mac? ANeen, het client programma werkt momenteel enkel voor Linux systemen.
QWerkt dit op alle Linux distributies? AOmdat er honderden distributies zijn is het zo goed als onmogelijk om een client te maken dat op alle distributies werkt. Linux-Anti-Theft is ontworpen voor Ubuntu, Debian, Fedora en OpenSuse en werkt zowel op 32bit als 64bit installaties. Maak je gebruik van een andere distributie, dan zal je het installatie bestand lat_install.sh handmatig moeten aanpassen. Contacteer ons voor hulp & vragen.
QMoet ik een doorwinterde Linux kenner zijn om Linux-Anti-Theft te installeren? ANeen, Linux-Anti-Theft is zeer eenvoudig in gebruik. De installatie is stap voor stap gedocumenteerd.
QWaar kan ik de Linux-Anti-Theft client downloaden? AU kan de client downloaden als u ingelogd bent onder het menu "Download".
QWat doet het installatie bestand lat_install.sh? ADit installatie bestand maakt het client bestand "lat_client.sh" aan in de /bin map van uw Linux systeem. Ook plaatst het een extra regel bij in het rc.local bestand van uw distributie; dit zal ervoor zorgen dat Linux-Anti-Theft bij de start van uw systeem uitgevoerd wordt. U kan Linux-Anti-Theft steeds verwijderen wanneer u dat wenst!
QHelp! Mijn laptop is gestolen! Wat nu? AWanneer de dief met uw gestolen systeem verbinding met het internet maakt, zal dit opgenomen worden in de database. Dit kan u online volgen in uw persoonlijk controle paneel.
Print deze informatie af en ga ermee naar de politie. Zorg dat u ook over het serienummer en de aankoopfactuur van uw laptop beschikt!
QWat als het systeem opstart zonder internet verbinding? AWanneer er geen verbinding met internet mogelijk is, wordt elke 10 seconden een nieuwe poging ondernomen.
Van het moment dat er verbinding is, wordt de informatie verzonden en zullen de verbindingspogingen stoppen.
QEen dief kent mijn gebruikersnaam en wachtwoord van mijn systeem toch niet, hoe kan hij dan verbinding maken? ADe verbinding met het netwerk wordt reeds gemaakt voordat u moet inloggen. Het is wel vereist dat het systeem gebruik maakt van DHCP.
QOp hoeveel systemen kan ik mijn client programma installeren? ADit is onbeperkt. Per systeem wordt de hostname mee opgeslagen. Binnen uw persoonlijk controle paneel kan u de logs van ieder systeem afzonderlijk raadplegen.
QWaarvoor dient de code en controle code? ADeze codes dienen om uw systeem te identificeren en te linken aan uw account. Deze codes zijn uniek en kan u terugvinden onder het menu "Persoonlijke gegevens" in uw controle paneel. Deel deze codes met niemand!
QKan ik de verzamelde data verwijderen? AJa, u kan de opgeslagen IP adressen, alsook uw volledig account op ieder moment verwijderen.
QIk zou dit liefst op mijn eigen server hosten, gaat dat? AJa, u kan de code hier downloaden. Let op: dat is niet de volledige code van Linux-anti-theft.net, maar enkel de basis om een anti-diefstal systeem voor je persoonlijke doeleinden op te zetten.
QIs het mogelijk om een webcam afbeelding te uploaden? ANeen, uit veiligheids overweging is dat niet mogelijk. Wel kan u dit script zelf hosten op uw eigen server. De benodigde code kan u hier downloaden.