Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: foutmelding na herstart  (gelezen 676 keer)

ubuntuman

  • Gast
foutmelding na herstart
« Gepost op: 2008/02/17, 13:03:44 »
Na een dag of 4 van downloaden, van een torrint, liep de computer vast.
Na de herstart kreeg ik de volgende tekstmelding op het scherm:

(19.685845) kerncel panic-not Sycing:VFS: unable to mount root fs on onknown-block(0.0)
nu heb ik al wel door wat het ongeveer betekend, 1 : hij ziet de harde schijf niet ?
                                                                        2 : en ziet daarom de opstart sector niet ?

Is dit zo'n beetje de juiste interpertatie.
En hoe kan dit gebeuren!

Heb naderhand ubuntu opnieuw geinstalleerd, maar de melding blijft!, en wordt ubuntu niet opgestart.
Hoe kan ik ubuntu weer werkend krijgen?

foutmelding na herstart
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/17, 21:51:45 »
Een kernel panic? dat is volgens mij vrij ernstig.
Ik ben daar niet bepaald ervaren in, maar als je hem toch al opnieuw geprobeerd te installeren hebt, probeer je schijf ineens helemaal te formateren en dan pas weer eens ubuntu installeren...?
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

ubuntuman

  • Gast
foutmelding na herstart
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/18, 15:49:53 »
zondag is mij na een aantal keren gelukt om ubuntu weer op het systeem te krijgen , maar nu verschijnt er geen grafisch inlog scherm, allen maar in tekst, en dan lukt het inloggen niet.
Heb ik ook al eerder gehad, zie het nog even aan ,anders gaat er een nieuwe inst. overheen.


Heb ubuntu opnieuw in tekst modus geinstalleerd, en het is gelukt.


Zo zie je maar weer van fouten en forem's leer je het meest.