Ik vind Panda3D echt heel goed, een goede library voor python, waarmee je heel snel/makkelijk resultaat hebt.
Ziet er goed uit. Heb het niet uitputtend doorgespit, maar is dat niet een wat steile leercurve om met zoiets te beginnen?
Panda3D is not a Beginner's Tool or a Toy
To successfully use Panda3D, you must be a skilled programmer. If you do not know what an "API" is, or if you don't know what a "tree" is, you will probably find Panda3D overwhelming. This is no point-and-click game-maker: this is a tool for professionals. While It is important to point that out so you have accurate expectations, it's also relevant to be aware that Panda3d is one of the easiest and most powerful engines you will ever use, and we welcome your participation.
Als je inderdaad wilt leren programmeren is een pygame boek misschien een goed idee. Op de pygame website kwam ik een nieuwsbericht tegen over
een nieuw boek dat uit is met enkele werkede voorbeelden van simpele 2D spelletjes.
Heb je enige ervaring op gebied van programmeren? (Python, php, Java, C, etc.)
Heb je al een idee van een verhaallijn? (wat is het onderwerp van het spel, wat moet je doen en hoe kan je winnen/punten scoren)
Hoeveel tijd wil je er aan spenderen? (Iets in een avondje in elkaar knutselen, weken of zelfs jaren iedere avond achter je pc)
Hoe wil je het grafisch uitvoeren? (2D, 3D of text based)
Hoe wil je de gameplay uitvoeren? (simpel tegen omgeving, tegen AI spelen, multiplayer)
Als je niet weet waar je uit wilt komen/heen wilt, zal je er ook nooit aankomen. Het is ook erg moeilijk voor anderen om je een hint in de goede richting te geven als je niet weet waar je naartoe wil.
Je kan zelfs een draadje starten om je code te posten zodat anderen je misschien kunnen helpen je algoritmen te verbeteren bijvoorbeeld.
EDIT: Quote Panda3D website toegevoegd.