Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: foutje bij gdesklets  (gelezen 880 keer)

foutje bij gdesklets
« Gepost op: 2007/08/04, 09:48:27 »
Ik heb gdesklets geïnstalleerd. Er loopt blijkbaar iets mis met de lm sensors. Ze starten op maar er is geen display te zien.Het logboek geeft ook een aantal foutmeldingen. CPU load, geheugen en net werken normaal.Probleem is dat bij opstarten van de deamon het systeem telkens die lm sensors wil opstarten; Heb dan maar een ander profiel aangemaakt met de 3 wel werkende sensors.Heeft er iemand goede raad. toegegeven, het is geen groot probleem maar een temp sensor is wel handig. :)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

foutje bij gdesklets
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/06, 13:20:05 »
En mensen, echt geen idee ? :(
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
foutje bij gdesklets
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/06, 20:17:33 »
Een open deur: is pakket lm-sensors geinstalleerd?
Klik links bovenin op Documentatie

foutje bij gdesklets
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/07, 14:31:16 »
yep ;)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
foutje bij gdesklets
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/07, 14:34:30 »
Volg deze handleiding eens:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/11503

foutje bij gdesklets
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/07, 16:50:51 »
Heb ik al een tijdje geleden gevolgd en in de werkbalk bovenaan heb ik sensors draaien voor temp van MB en CPU en de verschillende fan snelheden.
Maar als ik lm-sensors via gdesklets wil activeren wordt er wel een programmaatje uitgevoerd maar ik krijg niks te zien op de desktop. Als ik de logs opvraag worden er blijkbaar fouten gegenereerd. (als je wil geeft ik daar de uitdraai van)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

foutje bij gdesklets
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/07, 17:19:23 »
Zoals ik eerder vermelde traden de fouten in gdesklets op in het default profiel (lm-sensors) Ik zag geen mogelijkheid om ze terug uit te schakelen vermits ik ze niet eens te zien kreeg. heb dan maar een ander profiel aangemaakt met de desklets die wel werken. Als ik het default profiel inschakel en ik vraag het log op krijg ik het volgende :
Log messages of /home/guy/.gdesklets/logs/gdesklets%3A0.0.log                        
/usr/lib/gdesklets/main/__init__.py:118: GtkDeprecationWarning: gtk.threads_init is  
deprecated, use gtk.gdk.threads_init instead                                        
  gtk.threads_init()                                                                
/usr/lib/gdesklets/utils/ErrorFormatter.py:118: RuntimeWarning: Python C API version
mismatch for module tiling: This Python has API version 1013, module tiling has      
version 1012.                                                                        
  module = _old_imp(name, globs, locls, fromlist)                                    
/usr/lib/gdesklets/utils/ErrorFormatter.py:118: RuntimeWarning: Python C API version
mismatch for module x11: This Python has API version 1013, module x11 has version    
1012.                                                                                
  module = _old_imp(name, globs, locls, fromlist)                                    
/usr/lib/gdesklets/utils/ErrorFormatter.py:118: RuntimeWarning: Python C API version
mismatch for module systray: This Python has API version 1013, module systray has    
version 1012.                                                                        
  module = _old_imp(name, globs, locls, fromlist)                                    
/usr/lib/gdesklets/gdesklets-daemon:119: GtkDeprecationWarning: gtk.threads_enter is
deprecated, use gtk.gdk.threads_enter instead                                        
  gtk.threads_enter()                                                                
==========================================================[08/07/07-17:05:41]===    
Adding "/usr/share/gdesklets/Displays/sidecandy/cpu.display" with ID                
"id11862127418626333" to the desklet list.                                          
/usr/lib/gdesklets/utils/ErrorFormatter.py:118: RuntimeWarning: Python C API version
mismatch for module svg: This Python has API version 1013, module svg has version    
1012.                                                                                
  module = _old_imp(name, globs, locls, fromlist)                                    
/usr/lib/gdesklets/utils/ErrorFormatter.py:118: RuntimeWarning: Python C API version
mismatch for module gtop: This Python has API version 1013, module gtop has version  
1012.                                                                            
  module = _old_imp(name, globs, locls, fromlist)                                    
==========================================================[08/07/07-17:05:42]===    
Adding "/usr/share/gdesklets/Displays/sidecandy-ram/SideCandyRAM.display" with ID    
"id11862127809752757" to the desklet list.                                          
==========================================================[08/07/07-17:05:44]===    
Adding "/usr/share/gdesklets/Displays/sidecandy/network.display" with ID            
"id11862129585310339" to the desklet list.
en nog een hele waslijst. Blijkbaar een onderdeel dat niet of niet correct voorhanden is ;)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk