Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Anders opgelost]Video-capture werkt in Ubuntu12.04 maar niet in Mint 17  (gelezen 3142 keer)

Offline aartje

  • Lid
Ik gebruik een Hauppauge 610 Live-USB videograbber om video op te nemen. Dat deed ik met
een script die te vinden is op easycap.blogspot.com (tvcap-script). Het script maakt uiteindelijk
een mencoder commando waar hij de video mee "grabt"

Dit werkte perfect onder Ubuntu 12.04, maar niet meer onder Mint 17 (dualboot). Daar zie je veel meldingen
"Skipping frames!" en resulteert het uiteindelijk in een video met goed geluid maar een veel te snelle
video.  De hardware is in beide gevallen uiteraard hetzelfde.  Wie komt dit probleem bekend voor ?
(ik denk niet dat er veel zijn die dit zo gebruiken...)

Mijn computer is een Quad core AMD Athlon(tm) II X4 640 Processor met 4GB geheugen en onboard Radeon 2100
graphics.
« Laatst bewerkt op: 2014/11/17, 14:30:34 door aartje »

Offline aartje

  • Lid
Re: Video-capture werkt in Ubuntu12.04 maar niet in Mint 17
« Reactie #1 Gepost op: 2014/11/15, 08:43:55 »
Ik neem aan dat verder niemand hetzelfde probleem heeft. Ik experimenteer verder met avconv ipv mencoder
en beschouw dit topic als onopgelost.

Offline aartje

  • Lid
Re: [Onopgelost]Video-capture werkt in Ubuntu12.04 maar niet in Mint 17
« Reactie #2 Gepost op: 2014/11/15, 12:32:57 »
ps. Hier in andere distributies kan je wel gewoon de topic als opgelost zetten hoor.
Zie maar links onder op deze pagina, dan zie je staat: Markeer deze pagina als opgelost.  ;)
Hoi Femke,

Ik heb hem juist als onopgelost gemarkeerd om aan te duiden dat er geen antwoord
op is en die stick het niet goed onder Mint, maar dat anderen dat nog niet hebben gemerkt.

Offline aartje

  • Lid
Re: [Onopgelost]Video-capture werkt in Ubuntu12.04 maar niet in Mint 17
« Reactie #3 Gepost op: 2014/11/15, 14:21:24 »
ja, maar zolang er geen groen vinkje voor de titel staat, is het toch niet opgelost.

Stel dat iedereen alles maar in zijn titel gaat zetten, dan wordt het toch een zooitje. Is mijn bescheiden mening.
Ja, dan heb  ik (ook) maar een groen vinkje gezet, hoewel het niet opgelost is. Ik dacht, ik
maak duidelijk dat je niet meer naar dit topic hoeft te kijken als er [Onopgelost] bij staat.

Diegene die achteraf toch (ongeveer) hetzelfde probleem heeft begint dan maar een nieuw topic...

Offline aartje

  • Lid
Re: [Anders opgelost]Video-capture werkt in Ubuntu12.04 maar niet in Mint 17
« Reactie #4 Gepost op: 2014/11/17, 14:47:51 »
Als tip(je). Ik grab nu met het commando "avconv". Als volgt:

In het (uitvoerbare) bestandje "grab_video" heb ik gezet:

avconv -f video4linux2 -channel 0 -pix_fmt yuv420p -i /dev/video0 -f alsa -ar 44100 -ac 2 -acodec pcm_s16le -i hw:1 -vcodec mpeg2video -pix_fmt yuv420p -me_method epzs -threads 4 -r 25.00 -g 15 -s 720x406 -b 3000k -bt 300k  -acodec mp2 -ac 2 -ab 192k -ar 44100 -y -f vob -t $1 $2

Dit voer ik uit in een terminalwindow bv als volgt:

./grab_video 0:15:00 output.mpg

Dit maakt een mpeg2-bestand van ca. 15 minuten (ca. 3000 kb/sec , mp2 audio 44.1 KHz 192kb/s) met als naam output.mpg

Er wordt nog geklaagd over:
[vob @ 0xca83a0] VBV buffer size not set, muxing may fail

maar ik weet niet meteen hoe ik dat kan verbeteren en heb er (nog?) geen last van gehad.

Ik knip en verander output.mpg naar xvid dmv avidemux.
Kies dan bij Video  voor MPEG-4 ASP (Xvid) en daar bij Configure->Main->Encoding type
voor Two Pass-Average bitrate en dan voor 1500
en bij Video->Filters->Interlacing->libavcodec interlacer voor Cubic interpolate

Misschien heeft iemand er wat aan en/of is er iemand die mee wil denken