Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council  (gelezen 14041 keer)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #25 Gepost op: 2011/01/28, 08:20:18 »
SWAT zei op 16 januari dat hij de herkeuring zou regelen.

Is tijdens de vergadering besloten dat er een nieuwe LoCo-contact is aangesteld? Waar staat dat in de "notulen"?  Immers het LoCo contact begeleidt Ubuntu-nl door de herkeuring. De approvalpagina is voor een groot deel op initiatief van sense opgesteld, en hij heeft vorige zittingen voorgezeten.

Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #26 Gepost op: 2011/01/28, 09:04:18 »

Is tijdens de vergadering besloten dat er een nieuwe LoCo-contact is aangesteld? Waar staat dat in de "notulen"?  Immers het LoCo contact begeleidt Ubuntu-nl door de herkeuring. De approvalpagina is voor een groot deel op initiatief van sense opgesteld, en hij heeft vorige zittingen voorgezeten.

Ik snap hier helemaal niks van en wil dit ook niet snappen.
Wat gebeurt hier allemaal?

Ik hoop dat iemand dit voor mij kan ophelderen:
Sense heeft de kar voor het laatste reorganisatievoorstel getrokken. Hij heeft nog veel meet kutklusjes mogen uitvoeren die SWAT jarenlang heeft laten liggen, zoals t opschonen van de active members.
SWAT, gaat wat punten en komma's veranderen en gaat, voor de zoveelste keer met de prijs er vandoor.

Tja, hebben we SWAT in de leiding dan is het exit openheid.
Hij reageert nergens op. Nou ja, hoogstens met opmerkingen als: dramaqueen, laat ff razen, dan gaat het wel over etc etc. En natuurlijk vooral: nergens de loco-council bijhalen ivm taal en cultuurverschillen = ik wil zelf alle touwtjes in handen houden.

Ik hoor heel graag of hier achter de coulissen niet zoiets als een coupe heeft plaatsgevonden.
Ik krijg hier een hele nare smaak van in mijn mond.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #27 Gepost op: 2011/01/28, 09:08:11 »
Euh... Zullen we dit topic anders gewoon sluiten nu?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Tom

  • Lid
Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #28 Gepost op: 2011/01/28, 09:33:54 »
Dat is dan de openheid sluiten ,of te wel de waarheid verdoezelen.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #29 Gepost op: 2011/01/28, 09:40:23 »
Nouhja, dit onderwerp ging over de toen nog komende meeting van 21 december.

Veder wordt er hier (volgens mij) een misverstand de wereld in geholpen en lopen de gemoederen daardoor hoog op...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #30 Gepost op: 2011/01/28, 09:46:44 »
Het handigste is dan om het misverstand uit de wereld te helpen ipv het draadje sluiten.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #31 Gepost op: 2011/01/28, 10:28:30 »
Kijk, dat Sense ons er door moet helpen, dat heeft hij allemaal gedaan, hij heeft in feite een hoop gedaan waar Dennis dat niet kon.
Maar mag ik jullie er wel even op wijzen dat de opzet van herkeuringspagina door SWAT is gedaan? Daarna hebben we als community (en Sense dus ook) meegeholpen de pagina te verbeteren.

Verder hou ik dit draadje gewoon open totdat de uitslag van de herkeuring bekend is.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #32 Gepost op: 2011/01/28, 10:49:02 »
Via: http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/ubuntu-nl-herkeuring-kritiek/105/
kreeg ik de indruk dat sense die approvalpagina stroomlijnde en vertaalde met de community, maar als het team daar achter de schermen de eigenlijke vorm aan gegeven heeft, was mij dat stomweg onbekend, het blijkt ook niet uit dat draadje overigens.
Is het een idee dat sense zijn klus mag afmaken als lococontact van ubuntu-nl?
« Laatst bewerkt op: 2011/01/28, 10:50:52 door leoquant »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #33 Gepost op: 2011/01/28, 11:51:54 »
Waarom wil SWAT eigenlijk de touwtjes in handen blijven houden? Omdat het zo goed staat op z'n Curriculum Vitae, bij sollicitaties?

Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #34 Gepost op: 2011/01/28, 12:28:45 »
Waarom wil SWAT eigenlijk de touwtjes in handen blijven houden? Omdat het zo goed staat op z'n Curriculum Vitae, bij sollicitaties?

Ik denk omdat hij als enige de "beheerder" van de server is.

Offline siegi

  • Lid
Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #35 Gepost op: 2011/01/28, 13:45:43 »
Ik denk omdat hij als enige de "beheerder" van de server is.
Dat is een factor, maar ubuntu-nl is echt wel meer dan een server.

Volgens mij komt het gewoon omdat niemand anders duidelijk de leiding kan/wil nemen. Toch tijdens de laatste vergadering.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #36 Gepost op: 2011/01/28, 13:58:20 »
Zoals Rachid al zei:
Veder wordt er hier (volgens mij) een misverstand de wereld in geholpen en lopen de gemoederen daardoor hoog op...

Ik kan me namelijk niet herinneren dat SWAT de nieuwe herkeuring zou regelen.
Ook heeft hij volgens mij niet de kar getrokken bij het opstellen van de herkeuringspagina. Misschien heeft hij een eerste opzet gedaan oid, maar het grootste deel  van het werk is door Sense en de community gedaan.

Bovendien zit er wel wat beweging in het beheerteam van de server, aangezien Rachid en Ronnie nu meehelpen.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #37 Gepost op: 2011/01/28, 14:04:55 »
Citaat
Is tijdens de vergadering besloten dat er een nieuwe LoCo-contact is aangesteld? Waar staat dat in de "notulen"?  Immers het LoCo contact begeleidt Ubuntu-nl door de herkeuring. De approvalpagina is voor een groot deel op initiatief van sense opgesteld, en hij heeft vorige zittingen voorgezeten.

Dat de gemoederen hoog oplopen ok, maar mag ik antwoord op mijn vraag die voortkomt uit de opmerking dat iemand anders blijkbaar de reapproval doet dan sense. Weet hij dat zelf ook?

Citaat
Volgens mij komt het gewoon omdat niemand anders duidelijk de leiding kan/wil nemen
Ik vond sense als aankomend lococontact:

-sterk in het signaleren van problemen
-sterk in de aanpak van de problemen, niet achter de feiten aan blijven lopen: vooruitzien
-helder communicerend naar de community( waarin de community werd betrokken bij het proces)
-sterk analyserend en probleemoplossend
-een een bindende en inspirerende persoonlijkheid, het mwanzo idee dat groeit en bloeit is ontstaan uit een oproep/idee van zijn kant dat ik zo heb vertaald:

Citaat
wanzo is bedoeld om leden te activeren om bij te dragen aan de
Ubuntu-nl LoCo en eventueel aan de internationale community.
Samenwerking te bevorderen op allerlei gebieden.
Er is zoveel talent en kennis aanwezig binnen onze community, dat
vraagt op z'n minst om een uitnodiging en een framework waarin
individuen tot ontplooing kunnen komen.
Community is meer dan het aanbieding van support, het is ook het
aanbieden van mogelijkheden om iets te betekenen voor Ubuntu, op welke
onderdelen dan ook.
Mwanzo bied je een framework om alle onderdelen van een actieve LoCo onder de aandacht te
brengen, door workshops, software ontwikkeling en mentorschap.
Mwanzo is ontstaan uit een oproep/uitroep van sense hofstede dat een
community meer is dan een forum, lees supportplek.


Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #38 Gepost op: 2011/01/28, 14:09:09 »
Zoals Rachid al zei:
Veder wordt er hier (volgens mij) een misverstand de wereld in geholpen en lopen de gemoederen daardoor hoog op...

Ik kan me namelijk niet herinneren dat SWAT de nieuwe herkeuring zou regelen.
Ook heeft hij volgens mij niet de kar getrokken bij het opstellen van de herkeuringspagina. Misschien heeft hij een eerste opzet gedaan oid, maar het grootste deel  van het werk is door Sense en de community gedaan.

Bovendien zit er wel wat beweging in het beheerteam van de server, aangezien Rachid en Ronnie nu meehelpen.

Dan zie je maar dat 1 ondoordachte opmerking van iemand zeer kwalijke gevolgen kan hebben. Ik zou zeggen team kom met een team-antwoord, en neem er in mee hoe sense weer te betrekken in ons proces van reapproval.

Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #39 Gepost op: 2011/01/28, 20:49:54 »
@siegi: Nee, SWAT heeft op de teammeeting duidelijk uitgelegd waarom hij de enige beheerder is.
@Johan: 2 dingen:

1 Ik heb nergens gezegd dat SWAT de kar getrokken heeft; alleen dat hij de eerste opzet heeft gedaan. Dat is het enige wat ik gezegd heb en verder zei ik erbij dat de rest toen geholpen heeft de pagina af te maken.
2 SWAT heeft wel degelijk gezegd: "Ik zal contact opnemen met de LoCo om de herkeuring te regelen". Dat heeft hij duidelijk gezegd tijdens de vergadering, dus ik neem aan dat hij dat dan ook zal doen.

@leoquant: Juistem. "Ondoordacht". Ik heb wel degelijk een hoop dingen onthouden die tijdens de meeting zijn gezegd, waaronder deze. Dus ik vind niet dat je mij bij deze zomaar "ondoordacht" kan noemen alleen maar omdat een ander teamlid iets anders meldt. W.b.t. je "teamantwoord" heb je wel gelijk, al probeer ik zoveel mogelijk namens het team te zeggen hier.

Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #40 Gepost op: 2011/01/28, 23:40:09 »
Zoals ik al eerder gezegd heb in dit onderwerp zou ik graag hebben dat we de communicatie met de LoCo Council centraal regelen. Ik zou het zeer vervelend vinden als Sebastian zelf gaat praten met de LoCo Council om dit even 'te regelen'. Niet alleen omdat Ubuntu Nederland daarmee een pleefiguur slaat, maar ook omdat het nergens op slaat: Sebastian is geen LoCo Contact en vertegenwoordigt Ubuntu Nederland dus niet. Hij kan natuurlijk wel als lid praten met de raad als hij het wil.

Een LoCo Contact is niet een persoon die op eigen titel voor zichzelf even wat gaat regelen met de LoCo Council, maar de persoon die namens de gemeenschap communiceert met de raad. Dát is hoe de herkeuring verloopt. Voordat we met de herkeuring bezig kunnen moeten we eerst toch echt de organisatie regelen. (Daarover later meer, dit bericht was het kortst om te schrijven, vandaar dat ik dit als eerste plaats.)
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline siegi

  • Lid
Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #41 Gepost op: 2011/01/28, 23:43:41 »
@siegi: Nee, SWAT heeft op de teammeeting duidelijk uitgelegd waarom hij de enige beheerder is.
Lees de post even goed. Ik had het over leiding van de meetings, niet over de beheerder van de servers.

Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #42 Gepost op: 2011/01/28, 23:52:18 »
@siegi: Mijn excuses. Verkeerd gelezen inderdaad.
Tijdens de laatste vergadering weet ik eigenlijk niet waarom hij de voorzitter was. Ik bedoel: het had volgens mij ieder ander kunnen zijn, dus ik weet eigenlijk geen specifieke reden waarom hij de voorzitter was.

Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #43 Gepost op: 2011/01/29, 11:10:50 »
Ik heb wel reacties gezien van TonH, Rachid en Johan hier. testcees heeft zichzelf op 'read-only' gezet; hij leest dus alleen nog maar, maar post niet echt meer doordat er iets is gebeurd even terug. R0nnie is sowieso wat afweziger op het forum.

Verder: maakt het uit wie er reageert? Wees blij dat er überhaupt team-ledencommunicatie is; voor hetzelfde geld had niemand van het team gereageerd. En ja, ik ken fora waar dat ook echt niet of nauwelijks gebeurd hoor.

Offline Drummies

  • Lid
Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #44 Gepost op: 2011/01/29, 11:23:56 »
Het team afvallen is misschien ook niet helemaal terecht,ze doen hun best lijkt mij.

Maar het lijkt me duidelijk dat het toch schort aan vergader tactiek en dan vooral het effectief vergaderen
Als je aan een vergadering deelneemt, moet je zorgen dat je goed bent voorbereid.(En dat had duidelijk beter gemoeten !!)

Je moet weten wat de taak is van de vergadergroep.(ook dit is twijfelachtig,sorry heren maar zo komt het echt over imo)

En ¨last but not least¨ Je moet over de vaardigheden beschikken om een bijdrage te leveren aan de uitvoering van die taak.(Dat kunnen jullie zelf invullen of dit zo is)
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #45 Gepost op: 2011/01/29, 14:27:50 »
Weet je, misschien is echt alles mest de beste bedoelingen gedaan. Maar het gaat mis op iets heel simpels wat dan toch gelijk weer erg moeilijk blijkt te zijn: communicatie, communicatie, communicatie.
Helder, duidelijk en positief.
Mensen serieus nemen, ook al hebben ze kritiek die je niet graag hoort.
Communiceren en opbouwen.
Hoppa!
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

sprokkel

  • Gast
Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #46 Gepost op: 2011/01/29, 14:59:16 »
@
Het enige antwoord wat gegeven kan worden is communicatie, communicatie, communicatie.communicatie, communicatie, communicatie.communicatie,,,,,, en die is er blijkbaar niet

Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #47 Gepost op: 2011/01/29, 16:39:51 »
@
Het enige antwoord wat gegeven kan worden is communicatie, communicatie, communicatie.communicatie, communicatie, communicatie.communicatie,,,,,, en die is er blijkbaar niet

Je valt in herhaling.

Re: Herkeuring Ubuntu NL toegevoegd aan agenda LoCo Council
« Reactie #48 Gepost op: 2011/01/29, 17:38:24 »
Goed, er vindt nu teveel versplintering plaats. Laten we even teruggaan naar de kern van de zaak, namelijk het organisatievoorstel en de herkeuring. Daarom bij deze gaan we hier verder in 1 draadje: http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/nieuwe-vormgeving-aanpak-van-belangrijke-discussie-stukken/

Slotteke.