Interactief > Algemeen

Spotify luistert lekker mee binnenkort?

<< < (2/3) > >>

ZijneBalorigheid:

--- Citaat van: bart85 op 2021/08/01, 13:58:36 ---
--- Citaat ---..dan wordt het hele internet zo een grote hoop van persoonlijke data dat iedereen vanzelf anoniem wordt in die hele grote hoop
--- Einde van citaat ---

Wie weet wat er kan gebeuren als er neppe informatie over personen of zelfs niet bestaande personen wordt verstuurd. Een grote chaos in hun systemen.

--- Einde van citaat ---

Bedoel je dit in dezelfde lijn als wat ik hierboven schreef? Gewoon zo een grote hoop gegevens maken dat iedereen alsnog anoniem is? :)

bart85:
Ja. Door valse persoonlijke data aan Google en Facebook sturen. Bijv. Liken van YouTube filmpjes en Facebook terwijl men er niet van houdt. Generen met een groot aantal computers. Chaos in de persoonlijke data.

partyrabbit:

--- Citaat van: bart85 op 2021/08/02, 10:38:58 ---Ja. Door valse persoonlijke data aan Google

--- Einde van citaat ---

Hou maar op over Google. Ik heb Google Alexa gevraagd welke onderwerpen vrouwen zoal over praten. Dat apparaat is al 8 dagen aan het antwoorden  =D
[grapje]

Als er 'meegeluisterd' wordt dan haak ik af. Dat was voor mij ook de reden van een echte decibel-meter omdat er geen app te vinden was die niet in zijn voorwaarden had staan dat zij gebruik maakten van "opgeslagen geluidsopnames voor onderzoek".
Vraag me trouwens wel af hoe ze mee willen luisteren als spotify afgespeeld wordt in een (sterk beveiligde!) browser (dus niet in hun programma).

Tuxjo:

--- Citaat van: partyrabbit op 2021/08/09, 17:35:34 ---Vraag me trouwens wel af hoe ze mee willen luisteren als spotify afgespeeld wordt in een (sterk beveiligde!) browser (dus niet in hun programma).

--- Einde van citaat ---
Het simpele feit dat Spotify mee wil gaan luisteren zou voor mij direct einde verhaal zijn hoe goed m'n systemen ook beveiligd zijn. Het is toch echt te absurd en griezelig voor woorden!

partyrabbit:
Daar is het naar mijn mening te laat voor Tuxjo.
Als je weet wie er allemaal mee luisteren en lezen kun je wel stoppen met internet. Bij vrijwel elke website geven de scriptblockers hier lijstjes, en zelden nooit. Zelfs je iedereen waar je betalingen mee verricht met PSD2 (voorheen al met PSD1). Zelfs op ubuntu-nl.org draait nog gstatic mee (besloten topics).

Welke apps draai je?
Tijdje terug zocht ik een DBa meter. Genoeg apps daarvoor. Maar werkelijk allemaal in de voorwaarden "wij slaan van uw metingen opnames op voor ontwikkelingsdoeleinden".
Dus maar een fysieke aangeschaft.  =D
Hetzelfde met stem-apps en nog veel meer, en zo'n beetje elke social media.
Zelfs in een hutje op de hei voortaan dikke kans dat je gefilmt wordt, en anders op de weg ernaartoe zeker (zie tv -programma Hunted)
Er zijn zoveel diensten die dit doen, maar zolang ik hier de boel ver geblocked krijg zal het allemaal wel.

Weet je wat grappig is?
Ooit. Ruim 25 jaar terug (sinds win95). Verklaarde iedereen om mij heen mij voor paranoïde zot omdat ik geen diensten wilde zoals facebook e.d. precies om deze redenen.
Ondertussen is iedereen daar volop ingestapt en heeft het allemaal stilzwijgend geaccepteerd.
En nu gaan ze mij regelmatig uitleggen waarom ze er mee stoppen ..... terwijl er inmiddels allang geen weg terug meer is want volledig 'ingeburgerd' .... over whatsapp ROFLOL

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie