Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Chrome onder Wine?  (gelezen 2759 keer)

Offline Willy4

  • Lid
Chrome onder Wine?
« Gepost op: 2013/01/10, 15:49:35 »
Ik probeer Chrome werkend te krijgen onder Wine in Ubuntu 12.10, maar het wil niet echt lukken. Ik heb het met zowel Wine als PlayOnLinux geprobeerd, Ik heb met Winetricks riched20  en riched30 geïnstalleerd want dat wordt in alle handleidingen die ik heb kunnen vinden vermeld, maar het resultaat blijft hetzelfde:
ChromeStandaloneSetup.exe geeft een onbekende fout-melding
ChromeSetup.exe blijft volhouden dat er geen internet-verbinding is
GoogleChromePortable.paf.exe geeft een fout-melding omdat het een 64bit systeem is
Iemand een idee?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groet, Willy :)
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Chrome onder Wine?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/10, 16:08:36 »
Waarom überhaupt Wine? Gebruik gewoon Chrome voor Linux?
http://www.google.nl/intl/nl/chrome/browser/
« Laatst bewerkt op: 2013/01/10, 16:10:35 door Pjotr »

Re: Chrome onder Wine?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/10, 16:41:47 »
Dat gaat niet werken. Chrome is nogal complex met sandboxing en zo.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Chrome onder Wine?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/10, 16:51:32 »
Dat gaat niet werken. Chrome is nogal complex met sandboxing en zo.
Voor alle duidelijkheid: deze opmerking van Cumulus007 heeft geen betrekking op de oplossing die ik in mijn eerdere bericht schreef. :)

Offline Willy4

  • Lid
Re: Chrome onder Wine?
« Reactie #4 Gepost op: 2013/01/10, 16:54:59 »
Dat gaat niet werken. Chrome is nogal complex met sandboxing en zo.
Jammer. (Ik weet niet wat sandboxing is)
Ik wacht 't nog even af; Misschien dat iemand toch nog een oplosing weet. :)

Waarom überhaupt Wine? Gebruik gewoon Chrome voor Linux?
http://www.google.nl/intl/nl/chrome/browser/
Ik weet 't.
Ik wilde eigenlijk kijken of ik dat HorizonTV werkend kon krijgen ;)
Anders ga ik 't morgen eens proberen met Firefox die zich indentificeerd als Chrome (zal ook wel niet lukken, maar soit)
« Laatst bewerkt op: 2013/01/10, 16:56:32 door Willy4 »
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Re: Chrome onder Wine?
« Reactie #5 Gepost op: 2013/01/10, 17:53:21 »
Dat gaat niet werken. Chrome is nogal complex met sandboxing en zo.
Voor alle duidelijkheid: deze opmerking van Cumulus007 heeft geen betrekking op de oplossing die ik in mijn eerdere bericht schreef. :)
Dat klopt. Daarom heb ik je in mijn vorige post ook niet geciteerd.

Als je TV wil kijken op je computers en draagbare apparaten, is de aanschaf van een PCI-tuner en smartcardlezer goedkoper, veelzijdiger en flexibeler. Samen met Tvheadend en XBMC kun je een prima systeem bouwen om te kijken en op te nemen.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Chrome onder Wine?
« Reactie #6 Gepost op: 2013/01/10, 18:01:21 »
Kleine kanttekening:
In het programma freetuxtv kan je per land een aantal stations bekijken, je zult versteld staan .........
Sinds 12.10 zit het standaard in de repositories !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Willy4

  • Lid
Re: Chrome onder Wine?
« Reactie #7 Gepost op: 2013/01/10, 18:15:58 »
Als je TV wil kijken op je computers en draagbare apparaten, is de aanschaf van een PCI-tuner en smartcardlezer goedkoper, veelzijdiger en flexibeler. Samen met Tvheadend en XBMC kun je een prima systeem bouwen om te kijken en op te nemen.
Ik heb XBMC geïnstalleerd staan en daar zijn al een hoop plugins voor.
Binnenkort komt UPC met een Android-app en dan komt ie op m'n Galaxy Note. Voor de rest maak ik vooral gebruik van sites als FilmOn (ook met een prima Android-app overigens) en Vipbox.
't Is meer voor de sport of ik 'm onder Linux werkend kan krijgen. ;)

Kleine kanttekening:
In het programma freetuxtv kan je per land een aantal stations bekijken, je zult versteld staan .........
Sinds 12.10 zit het standaard in de repositories !
Ben zelf meer gecharmeerd van TV-Maxe, maar dat is persoonlijk. :)
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Re: Chrome onder Wine?
« Reactie #8 Gepost op: 2013/01/10, 22:21:37 »
Als je TV wil kijken op je computers en draagbare apparaten, is de aanschaf van een PCI-tuner en smartcardlezer goedkoper, veelzijdiger en flexibeler. Samen met Tvheadend en XBMC kun je een prima systeem bouwen om te kijken en op te nemen.
Ik heb XBMC geïnstalleerd staan en daar zijn al een hoop plugins voor.
Binnenkort komt UPC met een Android-app en dan komt ie op m'n Galaxy Note. Voor de rest maak ik vooral gebruik van sites als FilmOn (ook met een prima Android-app overigens) en Vipbox.
't Is meer voor de sport of ik 'm onder Linux werkend kan krijgen. ;)

Kleine kanttekening:
In het programma freetuxtv kan je per land een aantal stations bekijken, je zult versteld staan .........
Sinds 12.10 zit het standaard in de repositories !
Ben zelf meer gecharmeerd van TV-Maxe, maar dat is persoonlijk. :)
Internet-tv is niet alles. Sterker nog, het is een herhaling van wat je live kunt ontvangen. De kwaliteit van gratis te ontvangen streams is belabberd. Zodra kabelproviders hun zenders via internet beschikbaar maken, zal dat worden aangeboden via een gesloten systeem. Integratie met XBMC kun je dan wel vergeten. Die Horizon-dienst werkt vast en zeker met Silverlight.

Wat ik bedoel is het DVB-signaal je computer in laten komen, zodat je ermee kunt doen wat je wilt.

Offline Willy4

  • Lid
Re: Chrome onder Wine?
« Reactie #9 Gepost op: 2013/01/10, 23:37:31 »
Internet-tv is niet alles. Sterker nog, het is een herhaling van wat je live kunt ontvangen. De kwaliteit van gratis te ontvangen streams is belabberd. Zodra kabelproviders hun zenders via internet beschikbaar maken, zal dat worden aangeboden via een gesloten systeem. Integratie met XBMC kun je dan wel vergeten. Die Horizon-dienst werkt vast en zeker met Silverlight.

Wat ik bedoel is het DVB-signaal je computer in laten komen, zodat je ermee kunt doen wat je wilt.
de genoemde sites zenden gewoon live uit en de stroompjes op FilmOn(.com) kun je met een klein trucje in heel redelijke kwaliteit ontvangen. ;)
HorizonTV werkt niet met Silverlight, maar Widevine, wat een flashplayer met drm is.

Ik heb een goede Smart-TV en hoef niet zo dringend tv te kijken op m'n pc. Op m'n laptop zou dat Horizon wel handig kunnen zijn voor een weekje in het buitenland of zo. En als dit experimentje niet lukt; er zit ook Windows op.
Maar zo'n PCI-tuner en smartcardlezer, kan ik daar ook zenders mee ontvangen buiten UPC om? De Engelse zenders als ITV bijvoorbeeld? Want dan zou het wel eens interessant kunnen zijn.
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Re: Chrome onder Wine?
« Reactie #10 Gepost op: 2013/01/10, 23:43:17 »
Internet-tv is niet alles. Sterker nog, het is een herhaling van wat je live kunt ontvangen. De kwaliteit van gratis te ontvangen streams is belabberd. Zodra kabelproviders hun zenders via internet beschikbaar maken, zal dat worden aangeboden via een gesloten systeem. Integratie met XBMC kun je dan wel vergeten. Die Horizon-dienst werkt vast en zeker met Silverlight.

Wat ik bedoel is het DVB-signaal je computer in laten komen, zodat je ermee kunt doen wat je wilt.
de genoemde sites zenden gewoon live uit en de stroompjes op FilmOn(.com) kun je met een klein trucje in heel redelijke kwaliteit ontvangen. ;)
HorizonTV werkt niet met Silverlight, maar Widevine, wat een flashplayer met drm is.

Ik heb een goede Smart-TV en hoef niet zo dringend tv te kijken op m'n pc. Op m'n laptop zou dat Horizon wel handig kunnen zijn voor een weekje in het buitenland of zo. En als dit experimentje niet lukt; er zit ook Windows op.
Maar zo'n PCI-tuner en smartcardlezer, kan ik daar ook zenders mee ontvangen buiten UPC om? De Engelse zenders als ITV bijvoorbeeld? Want dan zou het wel eens interessant kunnen zijn.
Je kunt dan alles ontvangen wat je zenderpakket je aanbiedt. Je kunt ook een DVB-S-tuner of zelfs een DVB-T tuner nemen voor satelliet (Canal Digitaal bijvoorbeeld) en uit de ether (in Nederland Digitenne).

Je kunt ook een analoge tuner nemen, is wat goedkoper en gemakkelijker te installeren, maar de kwaliteit is slecht op moderne schermen en je mist alle digitale gemakken.

Zo kun je dus ook je tv-signaal waar dan ook ter wereld ontvangen, zolang je uplink snel genoeg is.


Ik heb gehoord dat Horizon een traag en storingsgevoelig product is. Aan de impressies te zien hebben ze goed naar XBMC gekeken, maar zonder de snelheid ervan te kunnen benaderen.
« Laatst bewerkt op: 2013/01/10, 23:46:17 door Cumulus007 »

Offline Willy4

  • Lid
Re: Chrome onder Wine?
« Reactie #11 Gepost op: 2013/01/12, 13:11:49 »
Dank voor alle reacties :)
Dit topic gaat een beetje de verkeerde kant op wat mij betreft, maar voor alle duidelijkheid:
1. Ik heb een UPC pakket en een goede tv dus thuis kijken op de pc is een beetje onzin
2. Ik woon midden in de stad en kan vanwege de omliggende gebouwen met een schotel de Astra-sateliet niet ontvangen
3. Als zo'n DVB-tuner niet meer biedt dan het pakket dan waar ik op geabonneerd ben, heeft het geen zin om die aan te schaffen
4. Horizon TV biedt onder Windows prima beeld, is gratis en handig om als je bijvoorbeeld een weekje in het buitenland bent, de Nederlandse zenders te zien.
5. Via FilmOn kan je alle Britse zenders bekijken in heel redelijke kwaliteit (in Firefox, in de adresbalk in de pop-out low wijzigen in high)

Oké, ik zat dus een middagje thuis en ik dacht, laat ik eens kijken of ik dat HorizonTV werkend kan krijgen onder Linux. Onder vroegere versies van Ubuntu kon ik PortableApps inpluggen en Chrome gewoon aanklikken, daarom dacht ik niet dat het zo ingewikkeld zou zijn om Chrome onder Wine te installeren.
Onder 12.10 geeft niet alleen Chrome een foutmelding, maar ook PortableApps geeft een melding dat het geen toegang heeft tot de Z-schijf.
Blijkbaar zijn er dingen veranderd.
Ik zoek nog even verder. :)
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Re: Chrome onder Wine?
« Reactie #12 Gepost op: 2013/01/12, 13:23:51 »
Dank voor alle reacties :)
Dit topic gaat een beetje de verkeerde kant op wat mij betreft, maar voor alle duidelijkheid:
1. Ik heb een UPC pakket en een goede tv dus thuis kijken op de pc is een beetje onzin
2. Ik woon midden in de stad en kan vanwege de omliggende gebouwen met een schotel de Astra-sateliet niet ontvangen
3. Als zo'n DVB-tuner niet meer biedt dan het pakket dan waar ik op geabonneerd ben, heeft het geen zin om die aan te schaffen
4. Horizon TV biedt onder Windows prima beeld, is gratis en handig om als je bijvoorbeeld een weekje in het buitenland bent, de Nederlandse zenders te zien.
5. Via FilmOn kan je alle Britse zenders bekijken in heel redelijke kwaliteit (in Firefox, in de adresbalk in de pop-out low wijzigen in high)

Oké, ik zat dus een middagje thuis en ik dacht, laat ik eens kijken of ik dat HorizonTV werkend kan krijgen onder Linux. Onder vroegere versies van Ubuntu kon ik PortableApps inpluggen en Chrome gewoon aanklikken, daarom dacht ik niet dat het zo ingewikkeld zou zijn om Chrome onder Wine te installeren.
Onder 12.10 geeft niet alleen Chrome een foutmelding, maar ook PortableApps geeft een melding dat het geen toegang heeft tot de Z-schijf.
Blijkbaar zijn er dingen veranderd.
Ik zoek nog even verder. :)
Wat je wilt, gaat niet onder Linux. De oplossing die ik je aandraag is de enige manier die financieel en technisch realistisch is om UPC te kijken op je Linux-computer.

Offline Willy4

  • Lid
Re: Chrome onder Wine?
« Reactie #13 Gepost op: 2013/01/12, 15:52:40 »
Ik heb Wine geupgrade van 1.4 naar 1.5
Zowel de Chrome uit PortableApps als de Chrome_installer.exe (een iets ouder versie van Chrome) kan ik opstarten. Nu nog verbinding maken met Internet.
« Laatst bewerkt op: 2013/01/12, 15:56:56 door Willy4 »
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)