Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Standaard Ubuntu Launcher Android 4.4.2  (gelezen 1034 keer)

Offline jos34

  • Lid
Standaard Ubuntu Launcher Android 4.4.2
« Gepost op: 2014/11/29, 13:10:33 »
Ik krijg heel vaak onderstaande melding ook al kies ik altijd. Hoe kan dit?, en is hier niet iets tegen te doen?
« Laatst bewerkt op: 2014/11/29, 13:14:31 door jos34 »

Offline RikRik

  • Lid
Re: Standaard Ubuntu Launcher Android 4.4.2
« Reactie #1 Gepost op: 2014/11/29, 15:47:28 »
Ik zou alle alle launchers verwijderen, en dan Smart Launcher installeren, daarna het Ubuntu thema van Smart Launcher. https://play.google.com/store/apps/developer?id=GinLemon

Smart Launcher is geniaal, je kan bv bepaalde apps verbergen zodat kinderen er niet bij kunnen, op de tablet van mijn verstandelijk gehandicapte dochter werkt het zo goed dat zelfs zij zonder problemen gebruik kan maken van een tablet omdat het heel overzichtelijk is geworden. Het is maar een tip, niet direct een pasklare oplossing voor jouw probleem.

Re: Standaard Ubuntu Launcher Android 4.4.2
« Reactie #2 Gepost op: 2014/11/29, 19:15:10 »
Door de overtollige launchers gewoon te verwijderen, ben je ook meteen van de keuzevraag vanaf.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline jos34

  • Lid
Re: Standaard Ubuntu Launcher Android 4.4.2
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/01, 13:10:25 »
Ik zou alle alle launchers verwijderen, en dan Smart Launcher installeren, daarna het Ubuntu thema van Smart Launcher. https://play.google.com/store/apps/developer?id=GinLemon

Smart Launcher is geniaal, je kan bv bepaalde apps verbergen zodat kinderen er niet bij kunnen, op de tablet van mijn verstandelijk gehandicapte dochter werkt het zo goed dat zelfs zij zonder problemen gebruik kan maken van een tablet omdat het heel overzichtelijk is geworden. Het is maar een tip, niet direct een pasklare oplossing voor jouw probleem.

Ik heb die launcher geinstalleerd werkt prima, alleen lukt het mij niet die  TouchWiz-start launcher te verwijdern, en krijg dus nog steeds regelmatig een dergelijk keuze venster.

Re: Standaard Ubuntu Launcher Android 4.4.2
« Reactie #4 Gepost op: 2014/12/01, 13:36:15 »
Ik heb die launcher geinstalleerd werkt prima, alleen lukt het mij niet die  TouchWiz-start launcher te verwijdern, en krijg dus nog steeds regelmatig een dergelijk keuze venster.

Je moet je telefoon Rooten en daarna kan je met b.v. root file explorer die TouchWiz verwijderen (als root kan je alles) .

Kijk even op XDA-developers ivm het rooten van je telefoon. Mogelijk kan je zelfs een Cyanogenmod versie van Android op je telefoon zetten.

Geef anders even aan over welke smartphone het gaat (merk, type) .
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline RikRik

  • Lid
Re: Standaard Ubuntu Launcher Android 4.4.2
« Reactie #5 Gepost op: 2014/12/01, 17:33:14 »
Met het progje Root Uninstaller kan je elke (systeem) app verwijderen, maar het is altijd oppassen met dergelijke tools... een onbruikbare telefoon door het verwijderen van noodzakelijke software kan heel gemakkelijk 
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rootuninstaller.free&hl=nl 
Ik heb met de betaalde versie al heel wat voorgeïnstalleerde  apps verwijderd van telefoons en tablets..

Re: Standaard Ubuntu Launcher Android 4.4.2
« Reactie #6 Gepost op: 2014/12/01, 17:40:25 »
@RikRik:
Citaat
Freeze or disable bloatware, stock and regular applications

dan is het beter om te rooten en vervolgens de bloatware of overtollige launchers (in het geval van de TS) te verwijderen.

Ik zou in het geval van rooten zeker de app SuperUser (een typische pure Android app zonder reklame) installeren voor je verder gaat.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline jos34

  • Lid
Re: Standaard Ubuntu Launcher Android 4.4.2
« Reactie #7 Gepost op: 2014/12/03, 21:28:29 »
Met het progje Root Uninstaller kan je elke (systeem) app verwijderen, maar het is altijd oppassen met dergelijke tools... een onbruikbare telefoon door het verwijderen van noodzakelijke software kan heel gemakkelijk 
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rootuninstaller.free&hl=nl 
Ik heb met de betaalde versie al heel wat voorgeïnstalleerde  apps verwijderd van telefoons en tablets..

Sorry maar ga dat risico niet nemen. Die tablet is net nieuw.