Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost]opzetten VNC voor remote desktop.  (gelezen 3947 keer)

Offline JV.com

  • Lid
[opgelost]opzetten VNC voor remote desktop.
« Gepost op: 2009/09/17, 21:18:06 »
Goedendag iedereen,

ik heb een probleempje, ik wil graag vanuit een andere locatie bijv. school een VNC verbinding opzetten met mijn thuis computer. ik heb al meerdere tutorial gevolg op het internet maar het lukt me telkens niet. ik heb het gevoel dat ik constant vastloop op het instellen van mijn modum/router.

de situatie is als volg.

Ik heb een SpeedTouch 5x6: hiervan uit krijg ik het internet en deze zorgt voor de routering. nu heb ik aan de speedtouch een Siemens wireless router gekoppeld,bridged,dit apparaat gooit alleen een wireless signaal in de lucht maar heeft geen routerings taken. alle PCs in huis moeten bereikt worden via de Siemens wireless router, want de Speedtouch kan alleen maar de Siemens wireless router zien.

Nu heb ik het volgende gedaan op de speedtouch:

1. Ga naar -> Game & Application Sharing -> en Kies voor de optie: ¨Assign a game or application to a local network device¨.
2. Bij deze optie kies ik een applicatie: ¨VNC¨ en kies een device: het mac adres van de siemens router.
3. Klikt Add. en de eerste link is gezet vanf de speedtouch is gezet.

Nu heb ik het volgende gedaan op de Siemens:

1. Ga naar Advanced setup -> Virtual server settings -> Port Forwarding.
2. hier kies ik voor de optie ¨Define service manually¨, en vul in:

service naam: vul in ¨VNC-jelte¨.
Protocol: selecteer de optie ¨TCP¨.
ext. Port: vul in 5900. (VNC poort)
int. Port: vul in 5900.  (VNC poort)

3. Klik nu op ¨select a PC¨ -> en kies uit de lijst van hostnames mijn PC. en kies Add.

nu moet na mijn weten er een link tussen mijn modum/router speedtouch/wireless Siemens router gecreëerd zijn. alleen als ik nu connect xxxmijnexternalipxxx:5900 krijg ik in VNC unable to connect.

Dit alles wil niet lukken. wie weet er wat ik fout doe en kan mij helpen?

Grt,

JV.com
« Laatst bewerkt op: 2009/09/18, 10:50:47 door JV.com »

Re: opzetten VNC voor remote desktop.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/17, 21:21:50 »
Goedendag iedereen,

ik heb een probleempje, ik wil graag vanuit een andere locatie bijv. school een VNC verbinding opzetten met mijn thuis computer. ik heb al meerdere tutorial gevolg op het internet maar het lukt me telkens niet. ik heb het gevoel dat ik constant vastloop op het instellen van mijn modum/router.

de situatie is als volg.

Ik heb een SpeedTouch 5x6: hiervan uit krijg ik het internet en deze zorgt voor de routering. nu heb ik aan de speedtouch een Siemens wireless router gekoppeld,bridged,dit apparaat gooit alleen een wireless signaal in de lucht maar heeft geen routerings taken. alle PCs in huis moeten bereikt worden via de Siemens wireless router, want de Speedtouch kan alleen maar de Siemens wireless router zien.

Nu heb ik het volgende gedaan op de speedtouch:

1. Ga naar -> Game & Application Sharing -> en Kies voor de optie: ¨Assign a game or application to a local network device¨.
2. Bij deze optie kies ik een applicatie: ¨VNC¨ en kies een device: het mac adres van de siemens router.
3. Klikt Add. en de eerste link is gezet vanf de speedtouch is gezet.

Nu heb ik het volgende gedaan op de Siemens:

1. Ga naar Advanced setup -> Virtual server settings -> Port Forwarding.
2. hier kies ik voor de optie ¨Define service manually¨, en vul in:

service naam: vul in ¨VNC-jelte¨.
Protocol: selecteer de optie ¨TCP¨.
ext. Port: vul in 5900. (VNC poort)
int. Port: vul in 5900.  (VNC poort)

3. Klik nu op ¨select a PC¨ -> en kies uit de lijst van hostnames mijn PC. en kies Add.

nu moet na mijn weten er een link tussen mijn modum/router speedtouch/wireless Siemens router gecreëerd zijn. alleen als ik nu connect xxxmijnexternalipxxx:5900 krijg ik in VNC unable to connect.

Dit alles wil niet lukken. wie weet er wat ik fout doe en kan mij helpen?

Grt,

JV.com


firewall op de router instellen misschien?

Grt Ruud

Offline JV.com

  • Lid
Re: opzetten VNC voor remote desktop.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/17, 21:24:27 »
Hallo Ruud,

nee deze heb ik om alle mogelijkheden uit te sluiten maar eventjes uitgeschakeld  :rolleyes:

Offline joop905

  • Lid
Re: opzetten VNC voor remote desktop.
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/17, 21:32:41 »
welke type router
voor Port Forwarding
http://portforward.com/

Offline JV.com

  • Lid
Re: opzetten VNC voor remote desktop.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/17, 22:33:56 »
@Joop,

BEdankt van volgens mij werk alles nu, ik kan nu vanaf mijn externe ipadres:poort nummer via realVNC connecten met mijn eigen PC.

dank je wel.

Offline joop905

  • Lid
Re: opzetten VNC voor remote desktop.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/17, 22:47:10 »
graag gedaan
@JV.com Zet even bij de titel: (Opgelost).

Grj905