Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gutsy Live cd - geen internet!  (gelezen 1516 keer)

Robienske

  • Gast
Gutsy Live cd - geen internet!
« Gepost op: 2007/11/07, 17:34:36 »
Ik dacht om even vandaag een clean install van Gutsy te doen. Maar de installatie liep vast op 82%. Na wat opzoekwerk las ik dat ik een andere downloadserver moest nemen. Dat deed ik dus ook, maar na het vernieuwen moesten enkele paketten worden binnengehaald. Na 5 minuten mislukte het binnenhalen. Ik had geen internetverbinding, terwijl ik met de Feisty live cd wel internetverbinding heb.

Weet iemand hoe ik mijn internetverbinding laat werken? Ik gebruik een Dlink router-en-modem-in-één die via een kabel aan mijn pc hangt. (Andere pc heeft draadloze verbinding)

mickvdv

  • Gast
Gutsy Live cd - geen internet!
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/07, 18:08:35 »
Heb je al opnieuw opgestart? Het schijnt een bug te zijn in gutsy live cd. Na het opnieuw opstarten heb je als het goed is gewoon internet.

TIP: Trek bij die 82% ff de internet kabel eruit, dan gaat hij gewoon door en hoef je niet te w8ten.

Mickvdv

Gutsy Live cd - geen internet!
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/07, 19:46:49 »
wat je ook kunt doen is dit:als je bij 82 % blijft hangen,firefox opstarten en afsluiten.Dat hielp toen bij mij tenminste.Had in gutsy ook het probleem dat ik niet meteen een internet verbinding had,moest eerst ff opstarten.Bij feisty heb ik dit niet.
Kubuntu 20.04

mickvdv

  • Gast
Gutsy Live cd - geen internet!
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/07, 19:59:36 »
Ik geloof dat je dan wel je sources.list opnieuw moet instellen.

Robienske

  • Gast
Gutsy Live cd - geen internet!
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/07, 21:44:51 »
Het installeren is nu wel gelukt, maar ik heb nu geen internet op mijn Gutsy installatie.

mickvdv

  • Gast
Gutsy Live cd - geen internet!
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/07, 21:49:23 »
Ohw, dat is minder..

Misschien kan je in je settings menu eens naar netwerk verbindingen kijken en daar wat klooien. Kan je wel op je router komen?

Robienske

  • Gast
Gutsy Live cd - geen internet!
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/07, 22:04:58 »
Ik heb al zitten klooien, maar wat bedoel je met op je router komen?
EDIT: als je bedoelt bij de instellingen raken op 168.192.1.2 ofzo, dat zal ik ff proberen

Robienske

  • Gast
Gutsy Live cd - geen internet!
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/08, 21:54:34 »

SupSoc

  • Gast
Gutsy Live cd - geen internet!
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/12, 19:43:03 »
Heb dit probleem ook ervaren met krek dezelfde modem/router. Het disablen van ipv6 bracht inderdaad het internet tot op mijn machine, maar er bleven toch wel wat rare zaken aan de hand. Zo bleken mijn software-repositories steeds opnieuw onbereikbaar en werden ze enkel bereikbaar (tijdelijk) na een ping tav de server.

Eén en ander heeft te maken met een bug, heb het als volgt opgelost gekregen:

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/16993

Dus, resumé:
*je kan nu het internet op, dus vink even de gutsy proposed softwarebronnen aan
*start de update-manager, vink alle updates uit behalve libc6 (hij zal er drie aangevinkt houden omwille van de dependencies)
*installeren die handel
*nu kan je gerust ipv6 opnieuw enablen
*niet zeker, maar wellicht moet je even rebooten en nadien schijnt de zon weer als nooit tevoren, met ipv6


PS: Zet de gutsy proposed repositories weer uit. Daarin zit software die nog in ontwikkeling is en dus niet honderd procent veilig.

PS:Is al een tweetal weken geleden, ik weet niet of die libc6 update ondertussen niet gewoon in de standaard repos is terechtgekomen (??)