Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Instaleren, updates gedaan met paswoord, vervolgens software en pasw werkt niet  (gelezen 926 keer)

Offline herman35

  • Lid
Hallo ik heb net kubuntu geinstalleerd en loop tegen het volgende probleem aan.
Ik geef een gebruikersnaam en een paswoord.
Alles wordt geinstalleeerd en werkt, dan vraagt hij om een paswoord, dat hij niet accepteerd wat ik ook doe.
Daarna heb ik tot twee maal toe alles weer geinstalleerd.
Nu heb ik de updates geinstalleerd, waarbij hij om mijn paswoord vroeg en het werkt.
Vervolgens wil ik software installeren en hij vraagt wederom om het paswoord en nu werkt het weer niet

Doe ik iets verkeerd

vr. gr Herman

Lijkt mij op een verkeerde toetsenbord indeling of een shiftlock/numlock die aanstaat.

Controleer die dingen eens.

Wat ge ook kunt doen is een teksteditor openen (toepassingen=>hulpmiddelen=>tekst-editor) en uw wachtwoord eens intypen. Dan ziet ge of er eventueel verkeerde tekens getypt worden.

Citaat
Wat ge ook kunt doen is een teksteditor openen (toepassingen=>hulpmiddelen=>tekst-editor) en uw wachtwoord eens intypen. Dan ziet ge of er eventueel verkeerde tekens getypt worden.
Hij gebruikt Kubuntu ;) Hoofdmenu -> zoekterm: "kate" -> start Kate.


Offline herman35

  • Lid
Hoi,

Ik heb net geantwoord, maar zie niet waar het antwoord gebleven is, ook naar refresh.
Ik installeer nu weer opnieuw en gebruik een hele schijf, vorige keren naast elkaar.
Kreeg tussen door ook melding schijfruimte beneden 200 Mb en kan open office ook niet openen.
Toetsenbord had ik reeds gecontroleerd.
Ik meld me wel weer, bedankt voor de reacties.

met vr gr Herman

Hoe groot is de harde schijf dan?

Offline herman35

  • Lid
C schijf 40 gigab
en de andere 150 gigab

Herman

Offline herman35

  • Lid
Hoi,

Problemen lijken opgelost.

Ik heb kubuntu op de grotere schijf gezet.

Vreemd vind ik dat 40 Gig niet voldoende is er staat een kale windows xp home op en er is 31,3 GB vrij.

Jammer ook dat je tegen een paswoord probleem oploopt, terwijl het waarschijnlijk ruimte gebrek is.

Ik heb kubuntu nu op 3 pc's staan en het bevalt me verder goed, bedankt voor de hulp.

Herman

Wat voor foutmelding gaf hij dan? Want als het door ruimte gebrek is zal hij niet aangeven dat het paswoord incorrect is.

Offline herman35

  • Lid
Hoi,

Ik wilde gnome commander installeren en hij vroeg om eem ww en dat werkte niet, terwijl ik even daarvoor vanwege de nieuwe installatie een update had gedaan (met hetzelfde wachtwoord).

Ik begrijp het ook niet. Ik heb niet gezegd dat het aan het ruimtegebrek ligt.
Maar ik had de melding gekrgen van die 200 Mb en toen het laatste gedaan (dus op een grotere schijf) en het probleem lijkt opgelost.

vr gr Herman