Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost]ubntu 9.04 - UNR-omgeving - gnome-panel - laatste handelingen synpatic  (gelezen 947 keer)

Gisteren had ik het vreemde idee om eens het uitzicht van UNR uit te testen. Ik vond het wel iets hebben, maar vond het toch niet je dat om te behouden. Ik dus in Synaptic weer ubntu netbook remix verwijderen. Tot daar geen problemen...
Vanochtend: ik herstart mijn laptop, en wat zie ik: Compiz uitgeschakeld en mijn gnome-panel weg...
Alt F2 werkte niet, dus via rechtermuis knop Compiz op normaal gezet. Gevolg: AWN verschijnt: hoera! tot daar is mijn plan geslaagd, want via AWN kan ik nu mijn AWN terminal gebruiken. Daarin typ ik gnome-panel, en jawel, ze verschijnen weer, zoals het hoort. Samen: 3 minuten werk, maar 3 minuten werk te veel, want ik wil dat ubuntu weer opstart zoals het hoort.4

Ik denk dat ik met het installeren & nadien verwijderen van UNR een pakket te veel verwijderd heb, of net niet...
Bestaat er nu iets om de laatste handelingen van Synaptic te zien, zodat ik eens de geïsntalleerde en weer verwijderde pakketten kan bekijken en indien nodig weer herstellen?

mvg
Lennert Holvoet
« Laatst bewerkt op: 2009/10/05, 19:54:17 door schwarzproductions »

Re: ubntu 9.04 - UNR-omgeving - gnome-panel - laatste handelingen synpatic
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/05, 18:09:03 »
Even uit mijn hoofd, zit nu op 9.10, wordt gnome-desktop mee verwijderd. Deze naderhand weer installeren.
Er zit ook een knop, onder Voorkeuren, om de klassieke desktop terug te zetten. Zoals ik al zei, even uit het hoofd, ik kan nu even niet op mijn netbook. :(
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: ubntu 9.04 - UNR-omgeving - gnome-panel - laatste handelingen synpatic
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/05, 18:34:05 »
Gnome-desktop is niet nodig, maar het pakket ubuntu-desktop wel, en dat is geïnstalleerd.
Ik heb via IRC de tip gekregen om /desktop/gnome/sessions daar te kijken of de waarden standaard zijn, en zo niet deze weer zo in te stellen.
Ben nu even aan het kijken om die originele terug te vinden

ik heb mijn probleem opgelost, op volgende manier:
in terminal gconf-editordan in gconf-editor naar /desktop/gnome/session gaan, en daar bij required_component_list volgende zaken in te vullen: filemanager, panel, windowmanager (door dubbelklik; toevoegen;...)
Na mijn gepruts stond daar enkel filemanager.

Na een reboot werkt mijn gnome weer zoals het hoort. Hoera!