Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu 12.04 - 'wifi is disabled by hardware switch'  (gelezen 1060 keer)

Offline TVR

  • Lid
Xubuntu 12.04 - 'wifi is disabled by hardware switch'
« Gepost op: 2013/12/24, 19:05:29 »
Hallo iedereen,

Ik ben momenteel een live-cd van Xubuntu 12.04 aan het testen op een iets oudere Medion desktop. Alles lijkt te werken enkel de wifi krijg ik niet werkend. Er verschijnt de grijze tekst: wifi is disabled by hardware switch.

Ik heb al enkele tips van Ask Ubuntu geprobeerd. ( http://askubuntu.com/questions/139036/how-do-i-fix-a-wireless-is-disabled-by-hardware-switch-error) Zoals de 'rfkill unblock all'. Helaas zonder bevredigend resultaat. Een USB-wifi heb ik ook even aangesloten, deze werd herkend, maar was niet in te schakelen/aan te klikken.

Heeft er iemand tips voor me?
Groeten en alvast bedankt!

Jeroen

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Xubuntu 12.04 - 'wifi is disabled by hardware switch'
« Reactie #1 Gepost op: 2013/12/24, 19:53:25 »
wifi is disabled by hardware switch.
Blijkbaar zit er een (verborgen) schakelaar voor wifi op je PC.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline TVR

  • Lid
Re: Xubuntu 12.04 - 'wifi is disabled by hardware switch'
« Reactie #2 Gepost op: 2013/12/24, 21:45:49 »
Hallo,

Ik heb jammer genoeg geen knop gevonden. Ik ben eens in de Bios gedoken en ook daar vind ik echt niets dat me kan helpen. De term die me het dichtste leek te komen was de 'onboard lan boot rom' (misschien op enabled zetten ?). Maar ik heb er wat over opgezocht en blijkbaar is dat niet het antwoord op het probleem...

Ergens heb ik gelezen dat je de switch met windows driver kan aanzetten en de blokkering opheffen. Om daarna dan (x)ubuntu te draaien. Ik da dit even proberen. Ik laat weten als het lukt! Nog bedankt om mee te denken.
« Laatst bewerkt op: 2013/12/24, 22:57:19 door TVR »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Xubuntu 12.04 - 'wifi is disabled by hardware switch'
« Reactie #3 Gepost op: 2013/12/24, 23:52:06 »
Doe eens:
sudo rfkill unblock all

Offline TVR

  • Lid
Re: Xubuntu 12.04 - 'wifi is disabled by hardware switch'
« Reactie #4 Gepost op: 2013/12/25, 10:55:39 »
Ik heb de 'sudo rfkill unblock all' geprobeerd. Zonder resultaat jammer genoeg...

Ondertussen heb ik ook nog shift+tab ingedrukt bij de opstart omdat er een tekst passeerde over wireless settings. Ik kwam terecht op een blauw scherm met enkele keuzeopties. Ik kon er eigenlijk enkel kiezen met wat er eerst verbinding werd gemaakt. Het netwerk, lokaal, enkel lokaal of naargelang de Bios.

Zijn er eventueel nog tips? Alvast bedankt,

Jeroen